VAT: rozliczanie marży w usługach turystycznych

Ujęcie usług turystyki w księgach komplikują specyficzne uregulowania zawarte w ustawie o VAT. Trudno na ich podstawie ustalić, ile daniny ma zapłacić firma, która dostaje zaliczki od klientów lub nie zarobiła na danej imprezie.

Publikacja: 29.07.2015 07:00

Foto: 123RF

Nie tylko biuro podróży może oferować usługi turystyki. Również niezwiązany z branżą turystyczną podatnik może stanąć przed dylematem rozliczenia tego typu usług. Szczególną procedurę VAT marża przy świadczeniu usług turystyki stosuje się bowiem bez względu na to, kto nabywa taką usługę. Wystarczy, że podatnik działa na rzecz nabywcy usługi we własnym imieniu i na własny rachunek, a przy jej świadczeniu nabywa towary i usługi od innych podatników dla bezpośredniej korzyści turysty.

Pozostało 93% artykułu

PRO.RP.PL za 19 zł

Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Sąd: naciągane postępowanie tylko na korzyść fiskusa narusza konstytucję
Podatki
Nadchodzą duże zmiany w VAT. Chodzi o e-fakturowanie i platformy internetowe
Podatki
Ważne stanowisko skarbówki dla firm, w których ubiór ma znaczenie
Podatki
JPK_CIT: wiedza o nowych obowiązkach jest niewielka
Materiał Promocyjny
Big data pomaga budować skuteczne strategie
Podatki
Harmonizacja e-faktur od 2035 r. Co czeka polskich i europejskich przedsiębiorców?
Materiał Promocyjny
Seat to historia i doświadczenie, Cupra to nowoczesność i emocje