Aktualizacja: 20.07.2015 06:00 Publikacja: 20.07.2015 06:00
Foto: www.sxc.hu
Koszty zaniechanych inwestycji zalicza się do kosztów uzyskania przychodów w dacie zbycia inwestycji lub ich likwidacji. O ile pojęcie zbycia nie budzi większych kontrowersji, o tyle kwestią sporną jest rozumienie użytego przez ustawodawcę terminu „likwidacja inwestycji". Co do zasady likwidacja może oznaczać fizyczne unicestwienie inwestycji, ale także rezygnację z procesu inwestycyjnego, podjęcie decyzji o trwałym odstąpieniu od prowadzenia inwestycji. Organy podatkowe często prezentują restrykcyjne podejście do przedstawionego problemu, uznając, że likwidacja powinna posiadać wymiar rzeczywisty, tj. powinna wiązać się z fizycznym unicestwieniem budowanego środka trwałego. Taka wykładnia w niektórych przypadkach prowadzi jednak do trudnych do zaakceptowania wniosków. Często bowiem fizyczna likwidacja środka trwałego na etapie budowy wiązałaby się z nadmiernymi kosztami, przez co podatnik, chcąc zaliczyć koszty zaniechanej inwestycji do kosztów podatkowych, byłby zmuszony do ponoszenia wydatków nieracjonalnych z punktu widzenia ekonomicznego.
Przedsiębiorca będzie mógł złożyć pierwotną deklarację po rozpoczęciu oraz zakończeniu kontroli celno-skarbowej....
Przedsiębiorca będzie musiał płacić VAT dopiero po przekroczeniu 240 tys. zł rocznej sprzedaży. Tak wynika z pro...
Skarbówka może ściągać zaległy podatek spółki od członka jej zarządu. Ale powinien mieć możliwość zwolnienia z o...
Nie można instrumentalnie traktować przepisów o pomocy publicznej, by tylko odmówić zwolnienia z podatku. Taki j...
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
Po zmianach w składce zdrowotnej w 2026 r. przedsiębiorcy będą musieli na nowo przeliczyć, co się im bardziej op...
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas