Aktualizacja: 01.07.2015 06:20 Publikacja: 01.07.2015 06:20
2 zdjęcia
ZobaczFoto: www.sxc.hu
- Nasze przedsiębiorstwo zajmuje się sprzedażą sprzętu elektronicznego, na który udzielana jest 12-miesięczna gwarancja. W jaki sposób prawidłowo tworzyć i ujmować w ewidencji rezerwę na prawdopodobne przyszłe zobowiązania wynikające z tego tytułu? – pyta czytelnik.
Odpowiedzialność sprzedawcy wobec kupującego, w przypadku wystąpienia wad fizycznych przedmiotu transakcji, wynika z kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 561 § 1 i 2 k.c., jeżeli sprzedana rzecz ma wadę, sprzedawca jest zobowiązany na żądanie nabywcy do wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady (rękojmia). Oprócz rękojmi wynikającej z przepisów prawa nabywcom rzeczy bardzo często udzielana jest także dodatkowa gwarancja, potwierdzająca jakość zakupionego produktu. Zgodnie z art. 577 § 2 k.c., jeżeli została udzielona gwarancja co do jakości sprzedanej rzeczy, to gwarant obowiązany jest do usunięcia wady fizycznej rzeczy lub do dostarczenia rzeczy wolnej od wad pod warunkiem, że wady te ujawnią się w ciągu terminu określonego w oświadczeniu gwarancyjnym.
Od 1 stycznia największe firmy będą musiały stosować nowe reguły księgowania dla celów raportowania CIT w formie elektronicznej. Ten obowiązek będzie stopniowo rozszerzany.
Przedsiębiorcy rozliczający się liniowym PIT mogą zaliczyć składkę zdrowotną do kosztów uzyskania przychodów albo odliczyć od dochodu. W 2025 r. do wysokości 12,9 tys. zł.
Do zawieszenia biegu terminu przedawnienia nie wystarczy wszczęcie postępowania w sprawie o przestępstwo lub wykroczenie skarbowe. Musi być związek między podejrzeniem ich popełnienia i niewykonaniem zobowiązań.
Jedną z najważniejszych podatkowych nowości roku 2025 będzie globalny podatek wyrównawczy. Ustawa już istnieje, ale rząd zapowiada jej uzupełnianie.
Dobry program księgowy to podstawa funkcjonowania biura rachunkowego. Jego podstawowym zadaniem jej ułatwienie i przyspieszenie pracy księgowych. Dzięki temu, że program wykonuje podstawowe, powtarzalne zadania, profesjonaliści mogą się skupić na bardziej skomplikowanych zadaniach, lub zaoferować swoje usługi większej liczbie klientów.
Fiskus twierdzi, że odszkodowanie wypłacone sąsiedniej firmie za spalony budynek nie jest podatkowym kosztem. Nie ma bowiem związku z przychodem z działalności.
Nadejście nowego roku to często czas postanowień. Mogą one dotyczyć różnych obszarów naszego życia, choć z ich realizacją… bywa różnie. Warto więc skupić się na takich, które są dość proste w wykonaniu i jednocześnie przyniosą nam wymierne korzyści, wygodę i spokój. Pomoże w tym aplikacja PeoPay Banku Pekao S.A. z którą można ćwiczyć dobre nawyki finansowe, uporządkować swój budżet i oszczędzić.
Wynajem długoterminowy przynosi firmie korzyści nie tylko w postaci braku konieczności ponoszenia znacznych kosztów zakupu floty. Zapewnia dodatkowo przewidywalne – i stałe przez cały okres umowy – koszty przeglądów, napraw, ubezpieczenia oraz usług dodatkowych.
Konsumenci nie chcą kupować elektrycznych aut i koncernom samochodowym grożą wielkie kary. Domagają się od KE ich zawieszenia.
Wydatki na spotkania świąteczne mają na celu zintegrowanie pracowników, a więc mogą pozytywnie wpływać na przychody firmy. Dlatego można je zaliczyć do podatkowych kosztów. Jednak nie wszystkie.
Sądy potwierdzają, że mimo braku spełnienia przesłanek do skorzystania z odroczenia opodatkowania do momentu sprzedaży akcji, nieodpłatne bądź częściowo odpłatne nabycie akcji nie powoduje powstania przychodu po stronie otrzymującego je.
Nowe obowiązki dotyczące prowadzenia ksiąg przy użyciu programów komputerowych i przesyłania ich organowi podatkowemu w formie plików elektronicznych (JPK) zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2025 r. i na początek obejmą największych podatników CIT.
Fiskus zgadza się, że wigilijne spotkania dla pracowników integrują personel i poprawiają atmosferę w firmie i pozwala je rozliczać w kosztach. Z innymi gośćmi jest problem.
Działalność gospodarcza wiąże się z wieloma sytuacjami, które powodują zmiany, zatem codzienność gospodarcza podmiotów nie może obejść się bez dokonywania korekt czy to po stronie przychodów, czy po stronie kosztów.
Dłużnik z Unii Europejskiej nie ukryje się przed polskim przedsiębiorcą – wierzycielem. Są prawne sposoby, by wyegzekwować od niego należność.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas