Aktualizacja: 16.04.2015 02:00 Publikacja: 16.04.2015 02:00
Nabywcami składników majątku sprzedawanych przez firmy często są ich pracownicy
Foto: 123RF
Zdarza się, że firmy sprzedają posiadane składniki majątku, traktowane jako środki trwałe. Są one zbywane z uwagi na całkowitą albo częściową utratę swojej przydatności bądź ze względu na prowadzoną przez firmę politykę bieżącego odnawiania parku składników majątku. O ile w przypadku sprzedaży na rzecz innych podmiotów gospodarczych nie ma wątpliwości, że nie trzeba ewidencjonować takiej sprzedaży kasą fiskalną, o tyle pytanie takie pojawia się już w razie zbycia tych składników na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej, w tym pracowników firmy. Często bowiem nabywcami składników majątku firmy, w szczególności samochodów osobowych, stają się jej pracownicy, którzy uprzednio wykorzystywali te pojazdy przy wykonywaniu swoich obowiązków pracowniczych.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas