Informacja PIT-8C nie zawsze jest wymagana

Jeżeli spółka wręczy osobie fizycznej promujące firmę gadżety o wartości do 200 zł, to nie musi ich wykazywać w dokumentacji przekazywanej do końca lutego do urzędu skarbowego i świadczeniobiorcy.

Aktualizacja: 02.03.2015 07:18 Publikacja: 02.03.2015 04:40

Informacja PIT-8C nie zawsze jest wymagana

Foto: www.sxc.hu

ABC spółka z o.o. prowadzi skład budowlany. W celach promocyjnych zamierza przekazać prezenty o wartości ok. 200 zł klientom indywidualnym realizującym zakupy powyżej kwoty 1000 zł. Prezentami mają być towary spoza oferty handlowej spółki, np. kosmetyki, kalendarze, książki itd. Przekazywane prezenty nie są nagrodami w loteriach, konkursach, grach ani w sprzedaży premiowej. Czy przekazanie tych upominków wiąże się z jakimiś obowiązkami płatnika i czy istnieje możliwość ich zminimalizowania? – pyta czytelnik.

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Więcej uprawnień dla kontrolowanych firm. Złożą deklarację i częściową korektę
Podatki
Limit zwolnienia z VAT będzie wyższy w 2026 r. To element deregulacji
Podatki
Wyrok TSUE: prezes musi mieć szansę na uwolnienie się od podatku spółki
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne