Aktualizacja: 16.12.2014 09:03 Publikacja: 16.12.2014 02:00
Fiskus wszczął wobec mojej firmy postępowanie w zakresie określenia wysokości zwrotu VAT. Ponieważ zmieniłem miejsce, gdzie funkcjonuje moja firma, załatwiłem na poczcie, że korespondencja będzie mi przekazywana na ten nowy adres. Czy mimo to trzeba o nowym adresie zawiadamiać skarbówkę? – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 146 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) w toku postępowania strona oraz jej przedstawiciel (lub pełnomocnik) mają obowiązek zawiadomić organ podatkowy o zmianie swojego adresu. Chodzi tu również o przypadek zmiany adresu elektronicznego, jeżeli wniesiono o zastosowanie takiego sposobu doręczania pism albo wyrażono na to zgodę. W przypadku zaniedbania takiego obowiązku, zgodnie z art. 146 § 2 o.p., organ podatkowy uzna pismo za doręczone pod dotychczasowym adresem. Oznacza to, że takie pismo, którego podatnik – strona postępowania – nie odebrał, zostanie włożone przez pracownika organu podatkowego do akt sprawy i uznane za doręczone w sposób właściwy. Obowiązek ten dotyczy okresu od wszczęcia postępowania podatkowego aż do doręczenia podatnikowi ostatecznej decyzji.
Nawet gdy podatek się przedawni, będzie można ścigać podatnika za przestępstwo z nim związane – zakłada projekt...
Drobne rzeczy sprowadzane spoza Unii Europejskiej mogą być zwolnione z VAT. Niezależnie od tego, czy nabywca prz...
Oddział spółki zagranicznej, która ma już NIP, nie musi mieć drugiego, własnego, żeby wywiązywać się z obowiązkó...
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas