Aktualizacja: 16.12.2014 09:03 Publikacja: 16.12.2014 02:00
Fiskus wszczął wobec mojej firmy postępowanie w zakresie określenia wysokości zwrotu VAT. Ponieważ zmieniłem miejsce, gdzie funkcjonuje moja firma, załatwiłem na poczcie, że korespondencja będzie mi przekazywana na ten nowy adres. Czy mimo to trzeba o nowym adresie zawiadamiać skarbówkę? – pyta czytelnik.
Zgodnie z art. 146 § 1 ordynacji podatkowej (dalej: o.p.) w toku postępowania strona oraz jej przedstawiciel (lub pełnomocnik) mają obowiązek zawiadomić organ podatkowy o zmianie swojego adresu. Chodzi tu również o przypadek zmiany adresu elektronicznego, jeżeli wniesiono o zastosowanie takiego sposobu doręczania pism albo wyrażono na to zgodę. W przypadku zaniedbania takiego obowiązku, zgodnie z art. 146 § 2 o.p., organ podatkowy uzna pismo za doręczone pod dotychczasowym adresem. Oznacza to, że takie pismo, którego podatnik – strona postępowania – nie odebrał, zostanie włożone przez pracownika organu podatkowego do akt sprawy i uznane za doręczone w sposób właściwy. Obowiązek ten dotyczy okresu od wszczęcia postępowania podatkowego aż do doręczenia podatnikowi ostatecznej decyzji.
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów opłaty za usługi promocyjne świadczone przez branżo...
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas