Reklama
Rozwiń

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Mimo przerwy w prowadzeniu biznesu przedsiębiorca zaksięguje w koszty faktury, wystawiane na podstawie zawartych wcześniej umów, dokumentujące czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.

Publikacja: 20.03.2019 04:20

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorca – osoba fizyczna zdecydował się na zawieszenie działalności na czas nieokreślony od 1 kwietnia 2019 r., z uwagi na stan zdrowia. W okresie zawieszenia będzie ponosić wydatki wynikające z umów zawartych przed zawieszeniem działalności, m.in. wynajem magazynu dla potrzeb składowania towaru, koszty obsługi księgowej, domeny firmowej oraz serwera dla poczty firmowej bądź obsługi prawnej. Wydatki te zawsze udokumentowane są fakturami.

Czytaj także: Firma odliczy VAT od usług nabywanych w okresie zawieszenia

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0