Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Mimo przerwy w prowadzeniu biznesu przedsiębiorca zaksięguje w koszty faktury, wystawiane na podstawie zawartych wcześniej umów, dokumentujące czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.

Publikacja: 20.03.2019 04:20

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorca – osoba fizyczna zdecydował się na zawieszenie działalności na czas nieokreślony od 1 kwietnia 2019 r., z uwagi na stan zdrowia. W okresie zawieszenia będzie ponosić wydatki wynikające z umów zawartych przed zawieszeniem działalności, m.in. wynajem magazynu dla potrzeb składowania towaru, koszty obsługi księgowej, domeny firmowej oraz serwera dla poczty firmowej bądź obsługi prawnej. Wydatki te zawsze udokumentowane są fakturami.

Czytaj także: Firma odliczy VAT od usług nabywanych w okresie zawieszenia

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Donejty od widzów na YouTubie a podatek od darowizn. Jest wyrok sądu
Materiał Promocyjny
Berlingo VAN od 69 900 zł netto
Podatki
Skarbówka o benefitach dla samozatrudnionego: jest przychód, nie ma kosztów
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Materiał Promocyjny
Suzuki Moto Road Show już trwa. Znajdź termin w swoim mieście