Reklama
Reklama

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Mimo przerwy w prowadzeniu biznesu przedsiębiorca zaksięguje w koszty faktury, wystawiane na podstawie zawartych wcześniej umów, dokumentujące czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.

Publikacja: 20.03.2019 04:20

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorca – osoba fizyczna zdecydował się na zawieszenie działalności na czas nieokreślony od 1 kwietnia 2019 r., z uwagi na stan zdrowia. W okresie zawieszenia będzie ponosić wydatki wynikające z umów zawartych przed zawieszeniem działalności, m.in. wynajem magazynu dla potrzeb składowania towaru, koszty obsługi księgowej, domeny firmowej oraz serwera dla poczty firmowej bądź obsługi prawnej. Wydatki te zawsze udokumentowane są fakturami.

Czytaj także: Firma odliczy VAT od usług nabywanych w okresie zawieszenia

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Tomasz Wagner: Danina od kaucji będzie wymagała ewidencji
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama