Reklama

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Mimo przerwy w prowadzeniu biznesu przedsiębiorca zaksięguje w koszty faktury, wystawiane na podstawie zawartych wcześniej umów, dokumentujące czynności niezbędne do zachowania lub zabezpieczenia źródła przychodów.

Publikacja: 20.03.2019 04:20

Jakie wydatki w okresie zawieszenia firmy można odliczać

Foto: Fotolia.com

Przedsiębiorca – osoba fizyczna zdecydował się na zawieszenie działalności na czas nieokreślony od 1 kwietnia 2019 r., z uwagi na stan zdrowia. W okresie zawieszenia będzie ponosić wydatki wynikające z umów zawartych przed zawieszeniem działalności, m.in. wynajem magazynu dla potrzeb składowania towaru, koszty obsługi księgowej, domeny firmowej oraz serwera dla poczty firmowej bądź obsługi prawnej. Wydatki te zawsze udokumentowane są fakturami.

Czytaj także: Firma odliczy VAT od usług nabywanych w okresie zawieszenia

Pozostało jeszcze 92% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama