W myśl art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o CIT z kosztów podatkowych wyłączone są koszty reprezentacji. Zanim zatem czytelnik wrzuci wydatki do kosztów powinien sprawdzić, czy opłaty poniesione na zakup strojów służbowych stanowią wydatki związane z reklamą czy też z reprezentacją.

Jak czytamy w [b]interpretacji Izby Skarbowej w Katowicach z 26 lutego 2009 r. (IBPBI/2/423-1115/08/PP)[/b] „za logo uznać należy znak handlowy o charakterze graficznym, używany przez daną firmę do identyfikowania marki swojego produktu lub oferowanych usług oraz odróżniania ich od innych (...).

Logo może obejmować zarówno nazwę przedsiębiorcy, jej skrót, jak też nazwę konkretnego produktu lub usługi. Każda z tych form, jeżeli jest stosowana w określonych okolicznościach, spełnia funkcje reklamowe. Identyfikowana bowiem jest z daną firmą i oferowanymi przez nią towarami lub usługami, zwiększając ich rozpoznawalność oraz pośrednio zachęcając do ich nabycia”.

Ale uwaga. [b]Samo oznaczenie stroju służbowego logo firmy, pod którym czytelnik świadczy usługi hotelarskie, nie przesądza jeszcze o jej reklamowym charakterze.[/b] Właściwa kwalifikacja wydatku możliwa jest na podstawie całokształtu działalności.

„W przypadku strojów służbowych o niewielkiej wartości trudno raczej przypisać im funkcję reprezentacyjną.

Nie przyczyniają się one w znacznym stopniu do budowy wizerunku, a logo jako znak graficzny stanowi jedynie swojego rodzaju informację handlową. W tym też rozumieniu, wydatki ponoszone na zakup strojów służbowych z nadrukiem logo firmy o niskiej wartości jednostkowej, w które ubrani są pracownicy hotelowi podczas wykonywania swoich obowiązków, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów" - czytamy we wspomnianej interpretacji.

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=3EC0892953EAF58605FEE453B6E7CBF6?id=115893 ]ustawa z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 54, poz. 654 ze zm.)[/link].[/i]