Nie są to działania o charakterze wyjątkowym, specjalnym, mającym na celu okazałe, ekskluzywne czy wytworne – odbiegające od zwyczajowo przyjętego w danej branży i okolicy – reprezentowanie spółki. Nie mają zatem charakteru reprezentacji. Zakup kwiatów i artykułów dekoracyjnych należy w tym wypadku potraktować jak koszt związany z bieżącym funkcjonowaniem firmy i zaliczyć w całości do kosztów uzyskania przychodów.

Organy podatkowe wskazują, że gdyby te dekoracje przekraczały zwyczajowo przyjęte normy w danej branży czy okolicy, były nadzwyczaj wystawne, bardziej ekskluzywne, wytworne, odpowiednio drogie, poprawiały znacząco estetyczny wizerunek firmy, znajdowały się wyłącznie w pomieszczeniach, gdzie przyjmowani są zazwyczaj tylko określeni klienci (np. sala konferencyjna), to wtedy należałoby je kwalifikować jako koszty reprezentacji, niebędące kosztem podatkowym.

[i]Autorzy są doradcami podatkowymi w TAXA GROUP SP. Z O.O.[/i]