Reklama
Rozwiń
Reklama

Finansowe zachęty dla nabywców upfront fee lub quick saving można zaliczać w koszty uzyskana przychodu

Spółka, która wypłaca kontrahentowi jednorazowe wynagrodzenie za gotowość do współpracy – tzw. upfront fee lub quick saving, zaliczy je do pośrednich kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 03.12.2018 01:00

Finansowe zachęty dla nabywców upfront fee lub quick saving można zaliczać w koszty uzyskana przychodu

Foto: 123RF

Przedsiębiorcy stosują różne sposoby, by zyskać kontrahentów. Jednym z nich są jednorazowe wypłaty, dzięki którym potencjalny nabywca nie szuka już innych dostawców. Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej wyjaśnił w interpretacji z 22 listopada 2018 r. (0111-KDIB1-2.4010.448. 2018.2.DP), jak rozliczyć upfront fee lub quick saving.

Sprawa dotyczyła spółki, która produkuje detale z tworzywa sztucznego m.in. dla branży motoryzacyjnej. Zawiera umowy o współpracę z firmami z Unii Europejskiej, nieposiadającymi stałego miejsca prowadzenia działalności na terytorium Polski, które mogą zostać jej kluczowymi partnerami biznesowymi. Umowy te nie zawsze mają formę pisemną. Niektóre potwierdzane są ustnie, wyłącznie codziennymi zamówieniami z krótkim 2-4 dniowym terminem realizacji. Z innymi firmami spółka zawiera duże umowy ramowe, określające ogólne zasady dostaw towarów, bez wskazywania jakiego projektu czy detalu one dotyczą.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Reklama
Reklama