Firma po to rozdaje parawany, aby promować logo i rozpowszechniać informacje o swojej ofercie. Wczasowiczów nic to nie kosztuje, ale korzystając z parawanów, eksponują nazwę przedsiębiorcy. Nie dostają ich bezinteresownie, nie mamy więc do czynienia z darowizną (która jest wyłączona z kosztów). Wydatki na zakup parawanów można wobec tego zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów – jako działanie reklamowe. Przypomnijmy, że Ministerstwo Finansów w piśmie zamieszczonym w Biuletynie Skarbowym nr 5/2007 podkreśliło, że do reklamy można zaliczyć „te działania, które mają na celu przekazanie wiedzy o zaletach i wartości reklamowanej firmy, realizowane poprzez rozpowszechnianie jej logo”.
Warto też wspomnieć, że prezenty promocyjne, których wartość przekracza 100 zł, powinniśmy wykazywać w informacji PIT-8C. Tańsze upominki są z tego obowiązku zwolnione. Zezwala na to art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, zgodnie z którym wolna od podatku jest wartość nieodpłatnych świadczeń (które są zaliczane do przychodów z tzw. innych źródeł), otrzymanych od świadczeniodawcy w związku z jego promocją lub reklamą, jeżeli ich jednorazowa wartość nie przekracza 100 zł.
Parawany z reguły kosztują od 20 do 50 zł, tak więc firma, która je rozdaje, nie musi informować o tym urzędu skarbowego.