[b]Nie[/b]. Organy podatkowe nie zgadzają się na to. Przykładem jest [b]interpretacja Izby Skarbowej w Warszawie z 26 stycznia 2010 r. (IPPB1/415-854/09-2/KS). [/b]

Izba stwierdziła w niej, że ponoszone przez podatnika „wydatki podczas spotkań biznesowych z kontrahentami (w restauracji, barze lub kawiarni), które odbywają się poza siedzibą prowadzonej działalności gospodarczej, wiążą się z kreowaniem i utrwalaniem pozytywnego wizerunku firmy, a zatem nie mogą być uznane za koszt uzyskania przychodów.

Wprawdzie w czasie tych spotkań omawiane są bieżące sprawy biznesowe, negocjowane warunki umów, to wątpliwości w ocenie tut. organu podatkowego budzi również miejsce takiego spotkania, tj. poza siedzibą prowadzonej przez wnioskodawczynię działalności gospodarczej.

Spotkania biznesowe mogą być bowiem organizowane w każdym innym miejscu, zwłaszcza w siedzibie podmiotu gospodarczego, bez konieczności ponoszenia dodatkowych wydatków związanych z profesjonalną obsługą oferowaną w kawiarni lub restauracji.

Trudno wykazać zatem, iż ponoszone wydatki nie mają charakteru reprezentacyjnego, nie noszą znamion wystawności i okazałości, skoro spotkania te odbywają się w miejscach o wysokim standardzie profesjonalnej obsługi osób korzystających z usług gastronomicznych” – czytamy w interpretacji.

Izba wyraźnie podkreśliła, że „w odróżnieniu od spotkań organizowanych w siedzibie podatnika, w przypadku spotkań biznesowych w restauracji czy kawiarni trudno mówić o braku chęci wyeksponowania zasobności podmiotu gospodarczego, zaś podawanym tam posiłkom (zwłaszcza w postaci lunchu, obiadu lub kolacji) odmówić cech okazałości i wystawności”.

[i]Podstawa prawna:

– [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr?id=80474]ustawa z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (tekst jedn. DzU z 2000 r. nr 14, poz. 176 ze zm.)[/link].[/i]