Reklama

Sprzedaż za symboliczną złotówkę - czy jest przychodem firmy

Podstawą opodatkowania jest kwota należna i nie ma znaczenia, że przedsiębiorca oferuje towar za symboliczną kwotę.

Publikacja: 13.08.2018 02:00

Sprzedaż za symboliczną złotówkę - czy jest przychodem firmy

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz

Zdaniem organów skarbowych stosowanie rabatów jest dozwolone pod warunkiem, że działania te nie prowadzą do unikania opodatkowania. Stosowanie promocji cenowych i sprzedawanie produktów znacznie poniżej ich wartości rynkowej powinno więc mieć uzasadnienie ekonomiczne i prowadzić do osiągania zysków z prowadzonej działalności gospodarczej. Mimo działań marketingowych przedsiębiorca nie ma jednak pewności, że zmobilizuje w ten sposób klienta do zakupu produktów w jego firmie. Udzielenie rabatu nie gwarantuje mu zatem osiągania przychodów. Jak je zatem rozliczyć?

Pozostało jeszcze 87% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama