Reklama
Rozwiń

Ryczałt: prosty podatek od doradztwa zagranicznemu kontrahentowi - interpretacja podatkowa

Przedsiębiorca, który doradza zagranicznemu kontrahentowi, może płacić ryczałt według stawki 15 proc.

Publikacja: 16.07.2021 07:32

Ryczałt: prosty podatek od doradztwa zagranicznemu kontrahentowi - interpretacja podatkowa

Foto: Adobe Stock

Od początku 2021 r. zniesione zostały główne ograniczenia w korzystaniu z ryczałtu. W efekcie coraz więcej przedsiębiorców chce rozliczać się w ten sposób. Problemem może być jednak wybór właściwej stawki.

Skarbówka potwierdza w najnowszej interpretacji, że można rozliczyć w ten sposób usługi doradcze i płacić 15 proc. podatku od przychodów. Taką odpowiedź otrzymał przedsiębiorca, który świadczy usługi doradztwa w branży tzw. e-sportu (PKD 70.22 Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania). Odbiorcą usług jest zagraniczna spółka zajmująca się m.in. organizacją turniejów e-sportowych, czyli wydarzeń polegających na współzawodnictwie w grach komputerowych. Wnioskodawca doradza spółce m.in. co do terminu wydarzeń, doboru sponsorów, podwykonawców, kategorii gier czy partnerów medialnych. Efektem jego pracy są wysyłane spółce prezentacje, podsumowania e-mailowe, bieżące doradztwo, przedstawianie statystyk, szacunków i danych liczbowych. Sama organizacja turniejów e-sportowych należy do spółki. Wnioskodawca ponosi odpowiedzialność za rzetelność doradztwa, nie za efekt turniejów.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?