Aktualizacja: 30.08.2021 20:00 Publikacja: 31.08.2021 08:00
Foto: Adobe Stock
Przedsiębiorcy mają często problem z rozgraniczeniem, kiedy dany wydatek ma charakter reklamowy, a kiedy reprezentacyjny. W praktyce może się to skończyć sporem, ponieważ tylko reklama jest kosztem uzyskania przychodu.
W jednej w najnowszych interpretacji fiskus nie zgodził się na odliczenie wydatków na wynajęcie loży VIP na stadionie piłkarskim. Sprawa dotyczyła spółki akcyjnej, która na podstawie umowy z dzierżawcą stadionu ma m.in. prawo do używania loży, umieszczenia na niej swojego logo, ekspozycji informacji reklamowych przy wejściu oraz używania tytułu oficjalnego członka biznes klubu w działaniach marketingowych i PR. Loża przeznaczona jest przede wszystkim do organizowania spotkań biznesowych, szkoleń, a także wydarzeń o podobnym charakterze.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas