Reklama

Loża VIP na stadionie nie jest kosztem

Spółka nie odliczy wydatków na wynajęcie loży i oznaczenie jej firmowym logo. Fiskus uznaje, że to reprezentacja.

Publikacja: 31.08.2021 08:00

Loża VIP na stadionie nie jest kosztem

Foto: Adobe Stock

Przedsiębiorcy mają często problem z rozgraniczeniem, kiedy dany wydatek ma charakter reklamowy, a kiedy reprezentacyjny. W praktyce może się to skończyć sporem, ponieważ tylko reklama jest kosztem uzyskania przychodu.

W jednej w najnowszych interpretacji fiskus nie zgodził się na odliczenie wydatków na wynajęcie loży VIP na stadionie piłkarskim. Sprawa dotyczyła spółki akcyjnej, która na podstawie umowy z dzierżawcą stadionu ma m.in. prawo do używania loży, umieszczenia na niej swojego logo, ekspozycji informacji reklamowych przy wejściu oraz używania tytułu oficjalnego członka biznes klubu w działaniach marketingowych i PR. Loża przeznaczona jest przede wszystkim do organizowania spotkań biznesowych, szkoleń, a także wydarzeń o podobnym charakterze.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama