Pozycjonowanie stron i mailing muszą być realne

W transakcjach dotyczących usług niematerialnych podatnik powinien zachować szczególną przezorność przy dokumentowaniu ich wykonania, by później możliwe było wykazanie ich zaistnienia.

Publikacja: 21.09.2021 18:22

Pozycjonowanie stron i mailing muszą być realne

Foto: Adobe Stock

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną podatnika, któremu fiskus zarzucił zaewidencjonowanie faktur VAT, które nie dokumentowały rzeczywistego obrotu. A chodziło o dokumenty wystawione na coraz bardziej popularne usługi mailingu, pozycjonowania domeny, reklamy Google, pozycjonowania stron.

Fiskus doszedł do przekonania, że faktury za te niematerialne usługi nie odzwierciedlały rzeczywistego przebiegu zdarzeń gospodarczych, a więc nie dawały prawa do odliczenia. W konsekwencji organy skarbowe zakwestionowały podatnikowi rozliczenie VAT za I i II kwartał 2014 r.

Pozostało 81% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Czy Wigilię rozliczymy w podatkowych kosztach? Może być problem
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Bezplatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Rząd porządkuje VAT i akcyzę. Auta demonstracyjne, sprzedawcy gazu oraz energii i nie tylko
Podatki
Obecne pliki JPK okazały się drogą donikąd? "Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką