Aktualizacja: 18.10.2017 05:50 Publikacja: 18.10.2017 05:45
Foto: Adobe Stock
Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji wyrobów z mięsa. Sprzedawane wyroby są dowożone do klientów na koszt spółki albo na koszt kontrahenta. Spółka dba o jakość i bezpieczeństwo produktów, przeprowadzając badania laboratoryjne z wymaganą prawem częstotliwością, kontrolę przez pracowników działu jakości oraz stosując specjalistyczne urządzenia (np. detektory metali) itp. W praktyce dochodzi do sytuacji, że pomimo dochowania przez spółkę należytej staranności, po otrzymaniu towaru przez nabywcę i przeprowadzeniu przez niego kontroli i badań okazuje się, że towar z jakiegoś powodu nie nadaje się do spożycia i musi zostać zutylizowany. W takich przypadkach, jeżeli to na nabywcy ciążył początkowo (w przypadku dostarczenia towaru wolnego od wad) obowiązek organizacji i pokrycia kosztów transportu, spółka zostaje obciążona kosztami transportu oraz kosztami utylizacji. Czy wydatki te mogą być dla spółki kosztami uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Zagraniczny fundusz inwestycyjny będzie mógł być zwolniony z CIT także wtedy, gdy jest zarządzany wewnętrznie, c...
Przedsiębiorca będzie musiał zarejestrować się jako VAT-owiec i płacić podatek po przekroczeniu 240 tys. zł rocz...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas