Spółka prowadzi działalność w zakresie produkcji wyrobów z mięsa. Sprzedawane wyroby są dowożone do klientów na koszt spółki albo na koszt kontrahenta. Spółka dba o jakość i bezpieczeństwo produktów, przeprowadzając badania laboratoryjne z wymaganą prawem częstotliwością, kontrolę przez pracowników działu jakości oraz stosując specjalistyczne urządzenia (np. detektory metali) itp. W praktyce dochodzi do sytuacji, że pomimo dochowania przez spółkę należytej staranności, po otrzymaniu towaru przez nabywcę i przeprowadzeniu przez niego kontroli i badań okazuje się, że towar z jakiegoś powodu nie nadaje się do spożycia i musi zostać zutylizowany. W takich przypadkach, jeżeli to na nabywcy ciążył początkowo (w przypadku dostarczenia towaru wolnego od wad) obowiązek organizacji i pokrycia kosztów transportu, spółka zostaje obciążona kosztami transportu oraz kosztami utylizacji. Czy wydatki te mogą być dla spółki kosztami uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.