Reklama

Kiedy ubiór dla pracownika w firmowych kosztach

Kwoty, które spółka ponosi na zakup ubrań służbowych, oznaczonych jej logo, mogą być uznane za wydatki reklamowe. Można je więc zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów. Pracownik, który otrzymał takie umundurowanie i musi je nosić w pracy, nie uzyskuje opodatkowanego przychodu z tego tytułu.

Publikacja: 27.07.2017 06:50

Wolna od podatku jest wartość ubioru służbowego, jeżeli jego używanie należy do obowiązków pracownik

Wolna od podatku jest wartość ubioru służbowego, jeżeli jego używanie należy do obowiązków pracownika.

Foto: shutterstock

Niemal każdy działający na rynku podmiot gospodarczy buduje swój wizerunek pozwalający na jego identyfikację i rozpoznawalność na rynku. Działania takie dotyczą także drobnych podmiotów gospodarczych, w tym również świadczących usługi kierowane do klientów detalicznych. Nikogo więc już nie dziwi jednakowy, oparzony trwale w logo firmy, strój personelu pensjonatu czy hotelu lub osób obsługujących gości w restauracji.

Zarówno w ustawie o PIT, jak i w ustawie o CIT obowiązuje zasada, zgodnie z którą za koszty uzyskania przychodów uznaje się koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodu, w tym także zachowania albo zabezpieczenia jego źródła, z wyjątkiem tych kosztów, które zostały wykazane w obu ww. ustawach jako koszty nieuznawane za podatkowe. Za koszty uzyskania przychodów co do zasady uznaje się zatem te wydatki, które pozostają w związku z osiąganymi przychodami, przy jednoczesnym wykluczeniu z kosztów tych wydatków, które za podatkowe koszty nie są uznawane (np. koszty reprezentacji). W konsekwencji, wydatki poniesione na nabycie dla pracowników strojów służących, zgodnie z przyjętymi zasadami, wyłącznie czynnościom służbowym, a ponadto zawierających elementy identyfikujące z firmą (np. widoczne logo firmy stanowiące zarazem nośnik reklamy) mogą zostać zaliczone w ciężar kosztów podatkowych.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Reklama
Reklama
Reklama