Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku uznał, że drobne wygrane w konkursach promocyjnych mogą być zwolnione z podatku, a WSA w Bydgoszczy, że nie. Oba wyroki zapadły tego samego dnia.
Spory z fiskusem dotyczyły rozliczenia konkursów promocyjnych organizowanych przez spółki zajmujące się produkcją i dystrybucją mrożonej żywności. Ich uczestnikami mogą być konsumenci (osoby fizyczne), podwykonawcy, kontrahenci i ich pracownicy. Wartość nagród nie przekracza 200 zł. W związku z tym spółki zapytały skarbówkę, czy wygrane mogą być zwolnione z podatku na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 68a ustawy o PIT. Przepis ten mówi, że nieopodatkowane są promocyjno-reklamowe świadczenia do 200 zł, które otrzymały osoby niezwiązane ze świadczeniodawcą stosunkiem pracy bądź umową cywilnoprawną.