Aktualizacja: 10.07.2017 07:00 Publikacja: 10.07.2017 07:00
Foto: 123RF
Mianem tzw. pustych faktur określa się dokumenty wskazujące na czynności, które nie zostały w rzeczywistości wykonane. Podmiot wystawiający pustą fakturę może być zobowiązany do zapłaty wykazanego na niej podatku na mocy art. 108 ust. 1 ustawy o VAT. Zgodnie z tym przepisem, gdy osoba prawna, jednostka organizacyjna niemająca osobowości prawnej lub osoba fizyczna wystawi fakturę, w której wykaże kwotę podatku, jest obowiązana do jego zapłaty. Brzmienie tej regulacji zdaje się wskazywać, że obowiązek zapłaty wystąpi w każdym przypadku wystawienia pustej faktury. O tym, że jest inaczej świadczy jednak wyrok NSA z 27 kwietnia 2017 r. (I FSK 1857/15). W orzeczeniu tym określono przesłanki do zastosowania art. 108 ustawy o VAT.
Jeśli spółka dostała od samorządu rekompensatę, która ma pokryć stratę z działalności i nie wypływa bezpośrednio...
Wydatki na wynagrodzenia pracowników mogą być kilkakrotnie wykorzystane w ramach ulg wspomagających innowacyjność.
Gdy kontrola u podatnika będzie się przedłużała, to nie zapłaci on odsetek od podatków za czas tej kontroli. To...
Ministerstwo Finansów przygotowało projekt przepisów, które przesuwają w czasie o dwa lata obowiązek raportowani...
Zniesienie opodatkowania wielokrotnych restrukturyzacji, a także obowiązku publikowania strategii podatkowej duż...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas