Reklama

Wydatki na program artystyczny to nie koszt dla firmy

Wydatki na osoby towarzyszące kontrahentów oraz na program artystyczny niezwiązany bezpośrednio z reklamą, poniesione w ramach organizacji spotkań biznesowych, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 05.06.2017 06:20

Wydatki na program artystyczny to nie koszt dla firmy

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyrokach z 28 marca 2017 r. (II FSK 536/15 oraz II FSK 568/15).

Spółka prowadzi działalność w branży autobusów, maszyn budowlanych i samochodów ciężarowych. Równolegle organizuje spotkania dla aktualnych oraz potencjalnych kontrahentów. Na organizowane spotkania czasami są zapraszane także osoby towarzyszące kontrahentów, np. członkowie ich rodzin. W związku z tymi spotkaniami spółka będzie ponosiła koszty, takie jak koszt wynajmu lokalizacji, oprawy audiowizualnej podczas prezentacji produktów, czy transportu i zakwaterowania zaproszonych osób.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Reklama
Reklama
Reklama