Reklama
Rozwiń

Wydatki na program artystyczny to nie koszt dla firmy

Wydatki na osoby towarzyszące kontrahentów oraz na program artystyczny niezwiązany bezpośrednio z reklamą, poniesione w ramach organizacji spotkań biznesowych, nie mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów.

Publikacja: 05.06.2017 06:20

Wydatki na program artystyczny to nie koszt dla firmy

Foto: 123RF

Tak orzekł Naczelny Sąd Administracyjny w wyrokach z 28 marca 2017 r. (II FSK 536/15 oraz II FSK 568/15).

Spółka prowadzi działalność w branży autobusów, maszyn budowlanych i samochodów ciężarowych. Równolegle organizuje spotkania dla aktualnych oraz potencjalnych kontrahentów. Na organizowane spotkania czasami są zapraszane także osoby towarzyszące kontrahentów, np. członkowie ich rodzin. W związku z tymi spotkaniami spółka będzie ponosiła koszty, takie jak koszt wynajmu lokalizacji, oprawy audiowizualnej podczas prezentacji produktów, czy transportu i zakwaterowania zaproszonych osób.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?