Reklama

PIT i CIT: napoje i przekąski dla kontrahentów w kosztach podatkowych

Podczas spotkań organizowanych przez przedsiębiorców kontrahentom i klientom proponuje się często napoje i przekąski. Takie drobne poczęstunki nie są wydatkami na reprezentację, więc można je ująć w rachunku podatkowym. VAT od nabycia tego typu artykułów spożywczych wolno odliczyć na zasadach ogólnych.

Publikacja: 13.04.2017 06:00

Lunch z kontrahentem podczas prowadzenia rozmów biznesowych może być zaliczony do firmowych kosztów.

Lunch z kontrahentem podczas prowadzenia rozmów biznesowych może być zaliczony do firmowych kosztów.

Foto: shutterstock

Prowadzenie działalności gospodarczej to – obok realizacji zadań i projektów czysto gospodarczych – także podejmowanie i prowadzenie współpracy z kontrahentami czy klientami firmy. Oznacza to m.in. konieczność przeprowadzania spotkań, w czasie których opracowywana jest formuła bądź strategia współpracy gospodarczej, a także prowadzona jest analiza przygotowywanych projektów lub zamówień. Nic więc dziwnego, że organizacja takich spotkań, ale też nierzadko nawet tylko zapewnienie klientowi komfortowego czasu oczekiwania na wykonanie powierzonego zlecenia, wiąże się z koniecznością zapewnienia mu możliwości skorzystania ze zwyczajowego poczęstunku. Klientowi lub kontrahentowi oferuje się zazwyczaj zimne lub ciepłe napoje, a także drobne przekąski. Pojawia się zatem pytanie o możliwość zaliczania wydatków ponoszonych na nabycie tego typu artykułów spożywczych w ciężar kosztów uzyskania przychodów.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama