Reklama
Rozwiń

Jak traktować koszty rozbiórki starego magazynu

Wydatki na demontaż likwidowanego środka trwałego należy zaliczyć do wartości początkowej nowego, powstającego na jego miejscu, jeśli są niezbędne do rozpoczęcia użytkowania.

Publikacja: 15.02.2017 07:41

Jak traktować koszty rozbiórki starego magazynu

Foto: 123RF

Zarząd spółki podjął decyzję o budowie nowej hali produkcyjnej. W tym celu konieczna okazała się likwidacja starego magazynu, na którego miejscu ma powstać nowy obiekt. Czy koszty likwidacji magazynu, tj. związane z pracami demontażowymi i rozbiórkowymi, oraz nieumorzona część likwidowanego środka trwałego będą zwiększać wartość początkową nowego środka trwałego? – pyta czytelnik.

Środki trwałe należy wprowadzić do ksiąg rachunkowych w odpowiednio ustalonej wartości początkowej. Ze względu na możliwość nabycia lub wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie ustawa o rachunkowości (dalej: uor) określa dwa sposoby wyceny rzeczowych składników majątku: w cenie nabycia lub w koszcie wytworzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?