Jak traktować koszty rozbiórki starego magazynu

Wydatki na demontaż likwidowanego środka trwałego należy zaliczyć do wartości początkowej nowego, powstającego na jego miejscu, jeśli są niezbędne do rozpoczęcia użytkowania.

Publikacja: 15.02.2017 07:41

Jak traktować koszty rozbiórki starego magazynu

Foto: 123RF

Zarząd spółki podjął decyzję o budowie nowej hali produkcyjnej. W tym celu konieczna okazała się likwidacja starego magazynu, na którego miejscu ma powstać nowy obiekt. Czy koszty likwidacji magazynu, tj. związane z pracami demontażowymi i rozbiórkowymi, oraz nieumorzona część likwidowanego środka trwałego będą zwiększać wartość początkową nowego środka trwałego? – pyta czytelnik.

Środki trwałe należy wprowadzić do ksiąg rachunkowych w odpowiednio ustalonej wartości początkowej. Ze względu na możliwość nabycia lub wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie ustawa o rachunkowości (dalej: uor) określa dwa sposoby wyceny rzeczowych składników majątku: w cenie nabycia lub w koszcie wytworzenia.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Podatki
Przedsiębiorca rozliczy kurtkę, buty i kask w firmowych kosztach. Interpretacja fiskusa
Podatki
Czas na przygotowania do e-faktur. To wyzwanie zwłaszcza dla dużych firm
Podatki
Pomoc humanitarna dla Ukrainy dłużej bez cła i VAT