Aktualizacja: 15.02.2017 07:41 Publikacja: 15.02.2017 07:41
Foto: 123RF
Zarząd spółki podjął decyzję o budowie nowej hali produkcyjnej. W tym celu konieczna okazała się likwidacja starego magazynu, na którego miejscu ma powstać nowy obiekt. Czy koszty likwidacji magazynu, tj. związane z pracami demontażowymi i rozbiórkowymi, oraz nieumorzona część likwidowanego środka trwałego będą zwiększać wartość początkową nowego środka trwałego? – pyta czytelnik.
Środki trwałe należy wprowadzić do ksiąg rachunkowych w odpowiednio ustalonej wartości początkowej. Ze względu na możliwość nabycia lub wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie ustawa o rachunkowości (dalej: uor) określa dwa sposoby wyceny rzeczowych składników majątku: w cenie nabycia lub w koszcie wytworzenia.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas