Aktualizacja: 15.02.2017 07:41 Publikacja: 15.02.2017 07:41
Foto: 123RF
Zarząd spółki podjął decyzję o budowie nowej hali produkcyjnej. W tym celu konieczna okazała się likwidacja starego magazynu, na którego miejscu ma powstać nowy obiekt. Czy koszty likwidacji magazynu, tj. związane z pracami demontażowymi i rozbiórkowymi, oraz nieumorzona część likwidowanego środka trwałego będą zwiększać wartość początkową nowego środka trwałego? – pyta czytelnik.
Środki trwałe należy wprowadzić do ksiąg rachunkowych w odpowiednio ustalonej wartości początkowej. Ze względu na możliwość nabycia lub wytworzenia środka trwałego we własnym zakresie ustawa o rachunkowości (dalej: uor) określa dwa sposoby wyceny rzeczowych składników majątku: w cenie nabycia lub w koszcie wytworzenia.
Fiskus dostał raporty o internetowych transakcjach, prawie 300 tys. sprzedających w sieci może znaleźć się na je...
Przedsiębiorca nie zaliczy do kosztów uzyskania przychodów wydatków na wyżywienie, leczenie i wyposażenie psa pi...
Jeśli przedsiębiorca potrzebuje do działalności rzeczy chroniących go przed różnymi zagrożeniami, może zaliczyć...
Choć do uruchomienia KSeF pozostało jeszcze dziewięć miesięcy, to eksperci radzą: przygotowania warto rozpocząć...
Zwolnienie z cła i VAT towarów przeznaczonych do nieodpłatnego udostępniania osobom uciekającym przed agresją Ro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas