Reklama

MF zmieniło wymogi techniczne Jednolitego Pliku Kontrolnego

Ministerstwo Finansów znów zmieniło wymogi techniczne Jednolitego Pliku Kontrolnego. To nie ułatwia życia podatnikom – twierdzą eksperci.

Publikacja: 21.07.2016 07:46

MF zmieniło wymogi techniczne Jednolitego Pliku Kontrolnego

Foto: www.sxc.hu

Wprowadzaniu nowego modelu elektronicznych kontroli dla dużych firm towarzyszy sporo zamieszania. Wprawdzie ustawowe przepisy dotyczące tzw. Jednolitego Pliku Kontrolnego obowiązują od 1 lipca, ale wymogi techniczne wciąż się zmieniają. W środę 20 lipca opublikowano nową wersję specyfikacji interfejsów usług JPK. Ministerstwo Finansów przedstawiło kolejną próbną wersję internetowej bramki, za pomocą której można będzie przesyłać dane podatników do władz skarbowych.

Nie tylko ta zmiana spędza sen z oczu informatykom i osobom zajmującym się podatkami w dużych firmach. Najbardziej doskwiera brak czasu. Techniczne przepisy dotyczące oprogramowania dla celów JPK ukazały się późno, bo pod koniec czerwca. Tymczasem duże firmy, nawet jeśli nie zostaną skontrolowane w nowy sposób, i tak będą musiały przesłać pierwszą strukturę JPK dotyczącą VAT do 25 sierpnia (wraz z deklaracją za lipiec).

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama