Aktualizacja: 24.03.2016 01:00 Publikacja: 24.03.2016 01:00
Foto: 123RF
Na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej nabyłem kserokopiarkę za cenę 1230 zł, w tym VAT 230 zł. Zakup dokumentuje faktura wystawiona przez dostawcę nr 124/03/2016 z 10 marca 2016 r. Urządzenie wprowadziłem do ewidencji wyposażenia 11 marca 2015 r. Jestem podatnikiem VAT czynnym, jednak wykonuję zarówno czynności opodatkowane, jak i zwolnione z VAT, a nabyta kserokopiarka służy obu rodzajom tej działalności. Podatek naliczony od zakupu kserokopiarki rozliczam zatem za pomocą struktury zakupów (proporcja wstępna dla 2016 r. wynosi u mnie 70 proc.). W deklaracji VAT-7 za marzec 2016 r. odliczę więc podatek naliczony w wysokości 161 zł. Czy pozostałą część podatku naliczonego, tj. 69 zł (230 zł – 161 zł), mogę ująć w podatkowej księdze przychodów jako koszt uzyskania przychodów? – pyta czytelnik.
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Wydatki na wyżywienie, ubranie, mieszkanie, zdrowie, wypoczynek i rekreację czy szerzej na utrzymanie osoby fizy...
Po rozpoczęciu i zakończeniu kontroli celno-skarbowej firma będzie mogła złożyć nie tylko korektę, ale także pie...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas