Reklama

Ubranie bez logo nie jest służbowe - interpretacja o kosztach podatkowych

Firmy mają problemy z rozliczaniem w kosztach wydatków na stroje dla pracowników.

Aktualizacja: 08.03.2016 17:16 Publikacja: 08.03.2016 17:00

Ubranie bez logo nie jest służbowe - interpretacja o kosztach podatkowych

Foto: 123RF

Szanse na zaliczenie ubrania do podatkowych kosztów mamy wtedy, gdy jest na nim logo firmy (lub inne charakterystyczne oznaczenia). Skarbówka uważa bowiem, że zwykła odzież nie reklamuje przedsiębiorstwa i jego towarów. Potwierdził to Naczelny Sąd Administracyjny.

O interpretację wystąpiła spółka zajmująca się sprzedażą odzieży. Działalność prowadzi w sklepach w galeriach handlowych. Spółka nie podejmuje publicznych działań marketingowych, zakładając, że najskuteczniejszym narzędziem promocji są pracownicy. Dlatego wszyscy powinni nosić stroje grupy odzieżowej, w skład której wchodzi spółka. W związku z tym chce wprowadzić regulamin korzystania z ubrań skierowany do menedżerów i pracowników biurowych. Wynika z niego, że należy im przekazywać wyłącznie ubrania z aktualnej kolekcji. Nie różnią się one od sprzedawanych w sklepach. Są oznaczone logo spółki umieszczonym na metce.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama