Prenumerata w kosztach firmy

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na prenumeratę czasopism, które przydają mu się w biznesie.

Publikacja: 28.11.2023 07:19

Prenumerata w kosztach firmy

Foto: Adobe Stock

Pod koniec roku wiele firm podejmuje decyzję o prenumeracie. Czy wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dzięki temu zaoszczędzić na podatku? Tak, jeśli prenumerowane pismo przydaje się w działalności.

– Zakup prenumeraty jest wydatkiem na funkcjonowanie firmy, pośrednio związanym z przychodem. Można go rozliczyć w kosztach. W razie kontroli przedsiębiorca musi jednak wykazać, że czasopismo jest mu potrzebne do prowadzenia biznesu – tłumaczy Krajowa Informacja Skarbowa.

Pozostało 90% artykułu

BLACK WEEKS

Aż dwa lata dostępu do PRO.RP.PL za 899 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Incydentalna sprzedaż w fundacji rodzinnej bez VAT? Jest wyrok WSA
Podatki
"Polska fundacja rodzinna – jak zaplanować sukcesję w biznesie". Bezpłatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Fałszywe faktury VAT. Oszuści podatkowi też uczą się elektroniki
Podatki
Taksówka na koszt firmy. Ten wyrok nie ucieszy pracodawców
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Podatki
Trybunał Konstytucyjny: Nie można zastawiać pułapek na podatników