Prenumerata w kosztach firmy

Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na prenumeratę czasopism, które przydają mu się w biznesie.

Publikacja: 28.11.2023 07:19

Prenumerata w kosztach firmy

Foto: Adobe Stock

Pod koniec roku wiele firm podejmuje decyzję o prenumeracie. Czy wydatek można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów i dzięki temu zaoszczędzić na podatku? Tak, jeśli prenumerowane pismo przydaje się w działalności.

– Zakup prenumeraty jest wydatkiem na funkcjonowanie firmy, pośrednio związanym z przychodem. Można go rozliczyć w kosztach. W razie kontroli przedsiębiorca musi jednak wykazać, że czasopismo jest mu potrzebne do prowadzenia biznesu – tłumaczy Krajowa Informacja Skarbowa.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Czy pomoc zewnętrznych specjalistów przekreśla prawo do ulgi IP BOX? Jest wyrok
Materiał Promocyjny
Mieszkania na wynajem. Inwestowanie w nieruchomości dla wytrawnych
Podatki
Lekcje boksu i wizyty u dentysty samozatrudnionego można rozliczyć w kosztach
Podatki
Przedsiębiorca od apteki zapłaci podatek od nieruchomości według najwyższej stawki
Podatki
Ten podatek miał być batem na niektóre firmy. Z dużej chmury mały deszcz
Podatki
Podatnicy i księgowi będą łagodniej karani za błędy i pomyłki