VAT: kiedy powstaje obowiązek podatkowy, gdy klient najpierw płaci za żeton a potem pobiera towar

Posiadanie żetonu zawiera w sobie prawo do rozporządzania towarem jak właściciel. Dlatego do dostawy dochodzi już w momencie zakupu znaku legitymacyjnego, a nie jego wykorzystania.

Publikacja: 27.01.2016 02:00

Michał ?Borowski

Michał ?Borowski

Foto: materiały prasowe

Podatnik zamierza w prowadzonych przez siebie punktach handlowych oraz w miejscach udostępnianych mu na podstawie umów najmu bądź dzierżawy ustawić automaty do serwowania zimnych i gorących napojów. Automaty będą aktywowane samodzielnie przez klientów poprzez wrzucenie do nich specjalnego żetonu, który jest swego rodzaju znakiem legitymacyjnym. Różne rodzaje żetonów będą umożliwiały wybranie odpowiadających im rodzajów napojów. Prawo do uruchomienia automatu i odebrania napoju będzie można nabyć u sprzedawcy przy kasie – w postaci żetonu. Sprzedawca zarejestruje transakcję za pomocą kasy fiskalnej i wyda klientowi żeton (żetony) oraz paragon fiskalny. Klient nie będzie miał obowiązku zrealizować swojego uprawnienia w określonym terminie. Będzie mógł to zrobić w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Po otrzymaniu napoju będzie mógł zdecydować o jego konsumpcji na miejscu bądź zabrać go na wynos. Przedsiębiorca zapytał o stawkę i moment sprzedaży dla celów VAT.

Pozostało 82% artykułu

Świąteczna oferta

PRO.RP.PL za 39 zł
Zyskaj dostęp do raportów, analiz i komentarzy niezbędnych w codziennej pracy każdego PROfesjonalisty.
Podatki
Czy Wigilię rozliczymy w podatkowych kosztach? Może być problem
Podatki
„Jak przygotować się do kontroli skarbowej?”. Bezplatny webinar "Rzeczpospolitej"
Podatki
Rząd porządkuje VAT i akcyzę. Auta demonstracyjne, sprzedawcy gazu oraz energii i nie tylko
Podatki
Obecne pliki JPK okazały się drogą donikąd? "Efekty cyfryzacji ksiąg dopiero za kilka lat"
Materiał Promocyjny
Przewaga technologii sprawdza się na drodze
Podatki
Zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców od 2025 i 2026 roku. Co trzeba o nich wiedzieć?
Materiał Promocyjny
Transformacja w miastach wymaga współpracy samorządu z biznesem i nauką