Aktualizacja: 27.01.2016 02:00 Publikacja: 27.01.2016 02:00
Michał ?Borowski
Foto: materiały prasowe
Podatnik zamierza w prowadzonych przez siebie punktach handlowych oraz w miejscach udostępnianych mu na podstawie umów najmu bądź dzierżawy ustawić automaty do serwowania zimnych i gorących napojów. Automaty będą aktywowane samodzielnie przez klientów poprzez wrzucenie do nich specjalnego żetonu, który jest swego rodzaju znakiem legitymacyjnym. Różne rodzaje żetonów będą umożliwiały wybranie odpowiadających im rodzajów napojów. Prawo do uruchomienia automatu i odebrania napoju będzie można nabyć u sprzedawcy przy kasie – w postaci żetonu. Sprzedawca zarejestruje transakcję za pomocą kasy fiskalnej i wyda klientowi żeton (żetony) oraz paragon fiskalny. Klient nie będzie miał obowiązku zrealizować swojego uprawnienia w określonym terminie. Będzie mógł to zrobić w dowolnie wybranym przez siebie czasie. Po otrzymaniu napoju będzie mógł zdecydować o jego konsumpcji na miejscu bądź zabrać go na wynos. Przedsiębiorca zapytał o stawkę i moment sprzedaży dla celów VAT.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas