Dzięki reklamom na lodowisku wiele osób dowiedziało się o naszej działalności, a zapewnienie możliwości rekreacji ociepliło nasz wizerunek wśród lokalnej społeczności. Tak argumentowała firma, która chciała zaliczyć wydatki na budowę ślizgawki do kosztów uzyskania przychodów. Fiskus się jednak nie zgodził.

O interpretację wystąpiła spółka działająca w branży budowlanej. Zajmuje się głównie budowaniem i remontowaniem dróg oraz podjazdów (dla firm, samorządów i osób fizycznych). W czasie zimy zainstalowała lodowisko na rynku miasta, w którym działa. Wstęp był bezpłatny i dostępny dla wszystkich chętnych.

Spółka zleciła zainstalowanie lodowiska podwykonawcy. Związane z tym wydatki, np. na transport, montaż (a później demontaż) czy zabezpieczenie sprzętu, chce zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów.

Twierdzi, że może to zrobić, ponieważ celem akcji było promowanie jej działalności. Lodowisko zostało otoczone bandami z jej logo, a z głośników leciały reklamy. Dzięki temu wiele osób – potencjalnych klientów – dowiedziało się o oferowanych przez spółkę usługach. Wzmianki o inwestycji pojawiły się też w lokalnej prasie oraz mediach społecznościowych, co zwiększyło prestiż firmy.

Reklama
Reklama

Spółka dodaje, że prowadzone przez nią prace budowlane i remonty często utrudniają życie mieszkańcom. Zapewnienie im możliwości rekreacji i zabawy na pewno ociepliło jej wizerunek. Powinno się to przełożyć na wzrost sprzedaży.

Fiskusa nie przekonały te argumenty. Stwierdził, że z lodowiska korzystają głównie dzieci i młodzież, trudno więc uznać, że reklamy przełożą się na wzrost zainteresowania usługami budowlano-remontowymi.

Według skarbówki poniesione wydatki nie mają związku, nawet pośredniego, z działalnością spółki. „Nie sposób z faktu zainstalowania na lodowisku banerów reklamowych Spółki oraz odtwarzania przez głośnik informacji o Państwa działalności gospodarczej wyprowadzić wniosku o wzroście sprzedaży” – czytamy w interpretacji.

Zdaniem fiskusa na działalność i wyniki firmy nie ma też wpływu ocieplanie wizerunku wśród lokalnej społeczności.

Reasumując, spółka nie może zaliczyć wydatków na instalację miejskiego lodowiska do kosztów uzyskania przychodów – uznał dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej.

Numer interpretacji: 0111- KDIB1-1.4010.627.2023.3.BS