Izba Skarbowa w Katowicach odmówiła podatkowej preferencji laureatom konkursu na najlepsze hasło reklamowe.

Zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 68 ustawy o PIT zwolniona z podatku jest m.in. wartość nagród do 760 zł wygranych w konkursach i grach organizowanych i emitowanych (ogłaszanych) przez środki masowego przekazu (prasa, radio i telewizja).

Konkurs, o który zapytała spółka handlująca towarami biurowo-szkolnymi, miał być ogłoszony na stronie internetowej spółki.

Izba przyznała, że internet jest środkiem masowego przekazu i choć ustawa nie wymienia wprost tego medium, konkursy w nim ogłaszane korzystają z preferencji.

Szkopuł w tym, że muszą one – jak stwierdził organ – nie tylko być ogłaszane, ale też organizowane przez środki masowego przekazu.

Izba przyznała, że trudno by konkurs kiedykolwiek zorganizował internet jako ogólnoświatowa sieć komputerowa. W tym przypadku organizatorem musi być właściciel ogólnodostępnego – niewymagającego rejestracji – portalu internetowego. Strona WWW sprzedawcy materiałów biurowych takim portalem nie jest.

Numer interpretacji: IBPB-2-1/4511-482/15/BD