CIT: Premia dla pracowników kosztem wtedy, gdy jest już należna

Firma może odliczyć od swoich przychodów dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników.

Publikacja: 16.12.2015 06:56

Roczne premie dla pracowników można zaliczyć do podatkowych kosztów wtedy, gdy zostały przyznane i zaakceptowane przez władze spółki. Pod warunkiem że wypłacono je w terminie. Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie.

Z wnioskiem wystąpiła spółka przyznająca roczne premie pracownikom, którzy zostaną pozytywnie ocenieni przez przełożonych. Taka ocena odbywa się pod koniec grudnia. Musi jednak zostać zaakceptowana przez osoby na wyższych stanowiskach. Oficjalna akceptacja odbywa się dopiero w następnym roku. Wtedy też następuje ustalenie wyniku finansowego firmy, który ma wpływ na wysokość nagrody.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama