Reklama
Rozwiń

CIT: Premia dla pracowników kosztem wtedy, gdy jest już należna

Firma może odliczyć od swoich przychodów dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników.

Publikacja: 16.12.2015 06:56

Roczne premie dla pracowników można zaliczyć do podatkowych kosztów wtedy, gdy zostały przyznane i zaakceptowane przez władze spółki. Pod warunkiem że wypłacono je w terminie. Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie.

Z wnioskiem wystąpiła spółka przyznająca roczne premie pracownikom, którzy zostaną pozytywnie ocenieni przez przełożonych. Taka ocena odbywa się pod koniec grudnia. Musi jednak zostać zaakceptowana przez osoby na wyższych stanowiskach. Oficjalna akceptacja odbywa się dopiero w następnym roku. Wtedy też następuje ustalenie wyniku finansowego firmy, który ma wpływ na wysokość nagrody.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0