Reklama
Rozwiń

CIT: Premia dla pracowników kosztem wtedy, gdy jest już należna

Firma może odliczyć od swoich przychodów dodatkowe wynagrodzenie dla pracowników.

Publikacja: 16.12.2015 06:56

Roczne premie dla pracowników można zaliczyć do podatkowych kosztów wtedy, gdy zostały przyznane i zaakceptowane przez władze spółki. Pod warunkiem że wypłacono je w terminie. Tak wynika z interpretacji Izby Skarbowej w Warszawie.

Z wnioskiem wystąpiła spółka przyznająca roczne premie pracownikom, którzy zostaną pozytywnie ocenieni przez przełożonych. Taka ocena odbywa się pod koniec grudnia. Musi jednak zostać zaakceptowana przez osoby na wyższych stanowiskach. Oficjalna akceptacja odbywa się dopiero w następnym roku. Wtedy też następuje ustalenie wyniku finansowego firmy, który ma wpływ na wysokość nagrody.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń