Reklama
Rozwiń

Likwidacja firmy: Jak rozliczyć się z fiskusem?

Likwidujący działalność gospodarczą przedsiębiorca ma prawo do bezpośredniego zwrotu nadwyżki kwoty podatku naliczonego wykazanego w ostatniej deklaracji. Jednocześnie ma wiele obowiązków, w tym zrobienie spisu z natury.

Publikacja: 07.09.2015 06:30

Likwidacja firmy: Jak rozliczyć się z fiskusem?

Foto: 123RF

W połowie roku planuję zlikwidować działalność gospodarczą. Z uwagi na sprzedaż usług ze stawką 8 proc. (zakupy co do zasady ze stawką 23 proc.) mam stałą nadwyżkę VAT naliczonego nad należnym. Czy w związku z likwidacją działalności będzie mi przysługiwać prawo do bezpośredniego zwrotu VAT? Czy z tytułu likwidacji działalności jestem zobligowana do złożenia do urzędu skarbowego dokumentów lub wyjaśnień? Jak długo po likwidacji muszę przechowywać dokumentację podatkową związaną z podatkiem od towarów i usług? Planuję sprzedać środki trwałe do końca roku lub w przyszłym roku. W jaki sposób mam je rozliczyć? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?