Aktualizacja: 07.09.2015 06:30 Publikacja: 07.09.2015 06:30
Foto: 123RF
W połowie roku planuję zlikwidować działalność gospodarczą. Z uwagi na sprzedaż usług ze stawką 8 proc. (zakupy co do zasady ze stawką 23 proc.) mam stałą nadwyżkę VAT naliczonego nad należnym. Czy w związku z likwidacją działalności będzie mi przysługiwać prawo do bezpośredniego zwrotu VAT? Czy z tytułu likwidacji działalności jestem zobligowana do złożenia do urzędu skarbowego dokumentów lub wyjaśnień? Jak długo po likwidacji muszę przechowywać dokumentację podatkową związaną z podatkiem od towarów i usług? Planuję sprzedać środki trwałe do końca roku lub w przyszłym roku. W jaki sposób mam je rozliczyć? – pyta czytelniczka.
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Obowiązkowy Krajowy System e-Faktur rusza 1 lutego 2026 r. Firmy mają już dostęp do dokumentacji API oraz wzoru...
Jeśli ZUS przekwalifikował umowę zlecenia na umowę o pracę, firma musi poprawić podatkowe rozliczenia i zapłacić...
Inwestycje w e-fakturowanie czy JPK_CIT są kosztowne, ale przyczynią się do ogólnego unowocześnienia firm i urzę...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas