Reklama
Rozwiń

Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

O podatkowej kwalifikacji przekazanego klientowi upominku decyduje jego wartość oraz to, czy jest on wręczany wszystkim, czy tylko wybranym, szczególnym kontrahentom firmy.

Publikacja: 18.03.2015 06:30

Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

Foto: www.sxc.hu

- Spółka z o.o. przekazuje obecnym i potencjalnym klientom gadżety reklamowe (o wartości 20–30 zł brutto, m.in. długopisy, kubki, latarki, kalendarze, notesy, naklejki na szyby, flagi, pendrive'y, koszulki, kurtki, breloki, torby). Ponadto wybranym klientom, w szczególności kierownictwu współpracujących firm, przekazuje prezenty o wartości brutto od 200 zł do 1000 zł, m.in.: markowe pióra, zegarki, torby, portfele, jedwabne krawaty. Wszystkie gadżety reklamowe i większość prezentów są opatrzone logo spółki. Czy wydatki na nabycie tych gadżetów i upominków spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń