Reklama
Rozwiń

Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

O podatkowej kwalifikacji przekazanego klientowi upominku decyduje jego wartość oraz to, czy jest on wręczany wszystkim, czy tylko wybranym, szczególnym kontrahentom firmy.

Publikacja: 18.03.2015 06:30

Prezent z logo to reklama albo reprezentacja

Foto: www.sxc.hu

- Spółka z o.o. przekazuje obecnym i potencjalnym klientom gadżety reklamowe (o wartości 20–30 zł brutto, m.in. długopisy, kubki, latarki, kalendarze, notesy, naklejki na szyby, flagi, pendrive'y, koszulki, kurtki, breloki, torby). Ponadto wybranym klientom, w szczególności kierownictwu współpracujących firm, przekazuje prezenty o wartości brutto od 200 zł do 1000 zł, m.in.: markowe pióra, zegarki, torby, portfele, jedwabne krawaty. Wszystkie gadżety reklamowe i większość prezentów są opatrzone logo spółki. Czy wydatki na nabycie tych gadżetów i upominków spółka może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów? – pyta czytelniczka.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Reklama
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?
Reklama
Reklama