Reklama

Fiskus odmawia interpretacji, gdy podatnik opisuje kilka zdarzeń przyszłych

Organy coraz częściej odmawiają wydawania interpretacji, gdy podatnicy przedstawiają we wniosku wiele ewentualnych, wzajemnie się wykluczających wariantów zdarzenia przyszłego. Prawidłowość takiego stanowiska potwierdził niedawno WSA w Bydgoszczy.

Publikacja: 23.02.2015 04:40

Fiskus odmawia interpretacji, gdy podatnik opisuje kilka zdarzeń przyszłych

Foto: Fotorzepa, Jerzy Dudek

Interpretacje indywidualne wydawane w imieniu ministra finansów pozwalają podatnikom na bezpieczne rozliczenia podatkowe. Informują ich o stanowisku organów podatkowych odnośnie do wykładni określonych przepisów, a także gwarantują brak negatywnych konsekwencji w przypadku zastosowania się do wydanej interpretacji. Z tych względów interpretacje indywidualne cieszą się niesłabnącą popularnością wśród podatników.

Jednak w pewnych sytuacjach organy odmawiają udzielenia interpretacji. W ostatnich latach wykształciła się kontrowersyjna praktyka odmawiania wydawania interpretacji w sytuacji, gdy podatnicy przedstawiają wiele ewentualnych, wzajemnie się wykluczających wariantów i opcji zdarzenia przyszłego, opisanego we wniosku o wydanie interpretacji. Zdaniem organów podatkowych takie przedstawienie zdarzenia przyszłego służy otrzymaniu porady z zakresu obowiązków podatkowych, służącej optymalizacji podatkowej, a to sprzeciwia się celom instytucji indywidualnych interpretacji.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama
Reklama