Reklama

Rabat dla klienta będącego pracownikiem bez PIT

Rabaty przyznawane w promocji skierowanej do osób zatrudnionych w spółce, które nie odbiegają istotnie od warunków pozostałych działań marketingowych przedsiębiorcy, nie będą dla załogi przychodem z częściowo nieodpłatnych świadczeń.

Publikacja: 17.12.2014 05:40

Rabat dla klienta będącego pracownikiem bez PIT

Foto: ROL

Nieprawidłowe jest twierdzenie, że rabaty cenowe oferowane klientom spółki będącym jednocześnie jej pracownikami będą przychodem po stronie tych pracowników w tytułu częściowo nieodpłatnych świadczeń, o których mówi art. 12 ustawy o PIT. Najistotniejszą przesłanką jest, aby dana akcja rabatowa nie odbiegała w istotny sposób od pozostałych akcji organizowanych przez spółkę. Takie stanowisko zajął Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 30 października 2014 r. (II FSK 2451/12).

Pozostało jeszcze 89% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
APA: uprzednie porozumienia cenowe narzędziem odliczania kosztów
Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Reklama
Reklama
Reklama