Aktualizacja: 21.06.2020 12:29 Publikacja: 21.06.2020 12:29
Foto: Adobe Stock
Ponadto jest to ewidentnie sprzeczne z konstytucyjnymi obowiązkami administracji podatkowej, która ma dbać o terminowy wpływ należnych budżetowi podatków. Nie jest dbaniem o terminowość kiedy wg standardów panujących w urzędach skarbowych sprawy najpierw odkłada się na kilka lat „na półkę" i wraca do nich krótko przed przedawnieniem zobowiązania za dany okres i dopiero wtedy dokonuje się przypisu podatkowego. Odstępstwem od reguły są decyzje dotyczące rozliczenia za rok poprzedni, lub za okres sprzed 2 lat. Regułą są decyzje dotyczące rozliczeń sprzed 5-6 lat. Rzekomym wytłumaczeniem mają być braki kadrowe i zbyt duże obciążenie pracą administracji podatkowej. Czyli uzasadnieniem ma być przyznanie się do złej organizacji pracy, za którą odpowiedzialny jest przecież Minister Finansów (....). Warto jednak przyjrzeć się sprawie nieco głębiej. Czy rzeczywiste powody nie są jeszcze bardziej porażające niż brak nadzoru?
Kary umowne za opóźnienia w realizacji internetowych usług serwisowych z automatu nie są wyłączone z kosztów pod...
Przedsiębiorca może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów wydatki na spotkanie z kontrahentem, na którym zała...
Odszkodowanie za utratę przez część budynku jakiegokolwiek znaczenia gospodarczego i konieczność rozbiórki, otrz...
Przepis nakładający podatek na wielokrotne restrukturyzacje może być niezgodny z europejską dyrektywą – sugeruje...
Gdy kontrola potrwa dłużej niż sześć miesięcy, odsetki podatkowe nie będą naliczane. Ma to zdyscyplinować kontro...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas