Chodzi o podniesienie wysokości limitów dla kosztu wytworzenia towarów, które można przekazywać w ramach upominków nieodpłatnie. Wprowadziła je nowelizacja ustawy o VAT.

PIAP wysłał do resortu finansów oraz do Komisji Gospodarki i klubów parlamentarnych pismo w tej sprawie, ale na razie nie dostał odpowiedzi. – Zależy nam na tym, by podnieść limity, które są dziś dość niskie w porównaniu z analogicznymi w innych krajach UE, bo wynoszą tylko 10 zł lub 100 zł w przypadku, gdy prowadzona jest ewidencja osób, którym gadżety zostały przekazane – mówi Katarzyna Wojniak, dyrektor generalna biura zarządu PIAP. Izba chce podniesienia limitu z 10 zł do 80 zł i – gdy da się ustalić tożsamość obdarowanych osób – ze 100 zł do 200 zł. Analogiczne limity w innych państwach UE wynoszą od 10 euro (ok. 40 zł, w Grecji) do 90 euro (ok. 360 zł, Hiszpania).

Zdaniem PIAP za niskie limity uderzą głównie w małe i średnie firmy, których nie stać np. na reklamę w telewizji i dotąd stawiały m.in. na gadżety.