Coraz więcej firm reklamuje swoje produkty i usługi w internecie, korzystając z usług blogerów i vlogerów. Skarbówka rozstrzyga w najnowszej interpretacji (01134- KDIPT2-3.4011.807.2019.4.IR), że osoby biorące udział w tego rodzaju kampanii mają przychody z działalności wykonywanej osobiście. To oznacza, że wypłacająca je firma musi jako płatnik odprowadzić zaliczki na podatek dochodowy.
Zapytała o to spółka, która pośredniczy w relacjach między reklamodawcami a osobami i firmami uczestniczącymi na jej zlecenie w kampanii reklamowej. Partnerzy, m.in. blogerzy, będą samodzielnie dobierać sposób promocji, korzystając z narzędzi udostępnianych przez spółkę. Zobowiązują się do promocji reklam oraz kampanii reklamowych poprzez udostępnienie miejsca na własnych stronach internetowych, w tym prowadzonych przez nich blogach. Spółka nie ma wpływu na sposób realizacji kampanii. Będzie jednak kontrolować zgodność z regulaminem.