Reklama
Rozwiń

Bloger zapłaci nawet 32 proc. PIT - interpretacja podatkowa

Osoba biorąca udział w internetowej kampanii reklamowej rozlicza się jak zleceniobiorca. Odliczy 20 proc. kosztów.

Aktualizacja: 10.03.2020 08:06 Publikacja: 10.03.2020 07:26

Bloger zapłaci nawet 32 proc. PIT - interpretacja podatkowa

Foto: 123RF

Coraz więcej firm reklamuje swoje produkty i usługi w internecie, korzystając z usług blogerów i vlogerów. Skarbówka rozstrzyga w najnowszej interpretacji (01134- KDIPT2-3.4011.807.2019.4.IR), że osoby biorące udział w tego rodzaju kampanii mają przychody z działalności wykonywanej osobiście. To oznacza, że wypłacająca je firma musi jako płatnik odprowadzić zaliczki na podatek dochodowy.

Zapytała o to spółka, która pośredniczy w relacjach między reklamodawcami a osobami i firmami uczestniczącymi na jej zlecenie w kampanii reklamowej. Partnerzy, m.in. blogerzy, będą samodzielnie dobierać sposób promocji, korzystając z narzędzi udostępnianych przez spółkę. Zobowiązują się do promocji reklam oraz kampanii reklamowych poprzez udostępnienie miejsca na własnych stronach internetowych, w tym prowadzonych przez nich blogach. Spółka nie ma wpływu na sposób realizacji kampanii. Będzie jednak kontrolować zgodność z regulaminem.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki
Podatki
Ważne zmiany w kontroli podatników. Cały Sejm za
Podatki
Fundusze inwestycyjne i spółki holdingowe. Łatwiej będzie o zwolnienie z CIT