Kolumna 11 księgi istotnie przeznaczona jest do wpisywania kosztów ubocznych związanych z zakupem, np. kosztów dotyczących transportu, załadunku, wyładunku, ubezpieczenia w drodze, ale nie dotyczy to tej sytuacji. Podatnik wpisuje koszty załadunku i wyładunku w tej rubryce, gdy poniósł je na rzecz innego podmiotu gospodarczego, np. firmy zajmującej się załadunkiem. Jeśli natomiast polegały one na wypłaceniu dodatkowego wynagrodzenia własnym pracownikom, zatrudnionym na etacie, należy je uwzględnić wraz z innymi wypłatami wynagrodzeń w danym miesiącu w kol. 12, przeznaczonej do wpisywania wynagrodzeń brutto pracowników (w gotówce i w naturze). To samo dotyczy sytuacji, gdy do załadunku i wyładunku zostały zatrudnione osoby na podstawie umowy-zlecenia. W objaśnieniach do księgi wyraźnie zresztą zaznacza się, że w kol. 12 księgi należy ewidencjonować również wynagrodzenia wypłacane osobom z tytułu umów-zleceń i umów o dzieło (rozporządzenie z 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów, DzU nr 152, poz. 1475). Odnosi się to do wszystkich tego rodzaju wypłat na rzecz osób zatrudnianych na podstawie umowy-zlecenia. Podstawą zaliczenia tych wydatków do kosztów wynagrodzeń będą umowy-zlecenia albo pokwitowania odbioru należności. Oczywiście koszty transportu należy wpisać w kol. 11 księgi.