Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Informację o dochodach można przekazać zatrudnionemu pocztą elektroniczną, w pliku PDF opatrzonym bezpiecznym e-podpisem.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:18 Publikacja: 27.12.2019 07:00

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Foto: Fotolia.com

Przepisy podatkowe nie określają, w jaki sposób płatnik ma przekazać podatnikom informację o dochodach i pobranych zaliczkach na druku PIT-11. Skarbówka potwierdza, że może wysłać ten dokument mailem.

Taką odpowiedź otrzymała spółka, która za zgodą pracowników przesyła im PIT-11 na wskazany przez nich adres e-mail. Informacje przekazywane są w formie pliku PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Spółka posiada systemowe potwierdzenie wysłania dokumentu na wskazany adres, jednak nie ma potwierdzenia dostarczenia e-maila do pracowników, tj. otrzymania przez nich wiadomości. Zapytała, czy taki sposób przesłania wiadomości stanowi realizację obowiązku płatnika określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o PIT.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Pracodawca odliczy 300 tys. zł za wypadek przy pracy? Przełomowy wyrok NSA
Podatki
Zbycie ruchomości w związku z leasingiem zwrotnym podlega VAT. Wyrok NSA
Podatki
Są nowe pomysły zespołu Rafała Brzoski na problemy polskich firm z fiskusem
Podatki
Minister finansów wydał ważną interpretację dla doradców podatkowych
Materiał Promocyjny
Warunki rozwoju OZE w samorządach i korzyści z tego płynące
Podatki
Czy owoce i warzywa można zaliczyć do kosztów? Jest nowa interpretacja
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń