Reklama
Rozwiń

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Informację o dochodach można przekazać zatrudnionemu pocztą elektroniczną, w pliku PDF opatrzonym bezpiecznym e-podpisem.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:18 Publikacja: 27.12.2019 07:00

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Foto: Fotolia.com

Przepisy podatkowe nie określają, w jaki sposób płatnik ma przekazać podatnikom informację o dochodach i pobranych zaliczkach na druku PIT-11. Skarbówka potwierdza, że może wysłać ten dokument mailem.

Taką odpowiedź otrzymała spółka, która za zgodą pracowników przesyła im PIT-11 na wskazany przez nich adres e-mail. Informacje przekazywane są w formie pliku PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Spółka posiada systemowe potwierdzenie wysłania dokumentu na wskazany adres, jednak nie ma potwierdzenia dostarczenia e-maila do pracowników, tj. otrzymania przez nich wiadomości. Zapytała, czy taki sposób przesłania wiadomości stanowi realizację obowiązku płatnika określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o PIT.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Twoje wsparcie decyzji biznesowych i pomoc w codziennej pracy.
Interpretacje ważnych zmian prawa, raporty ekonomiczne, analizy rynku, porady i praktyczne wskazówki ekspertów „Rzeczpospolitej”.
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Podatki
Jak nie ma usługi, to nie będzie podatku. Ważny wyrok ws. VAT
Podatki
Sprzątanie po Polskim Ładzie. Na tę zmianę czekają spółki. Czy TSUE pomoże?