Reklama

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Informację o dochodach można przekazać zatrudnionemu pocztą elektroniczną, w pliku PDF opatrzonym bezpiecznym e-podpisem.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:18 Publikacja: 27.12.2019 07:00

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Foto: Fotolia.com

Przepisy podatkowe nie określają, w jaki sposób płatnik ma przekazać podatnikom informację o dochodach i pobranych zaliczkach na druku PIT-11. Skarbówka potwierdza, że może wysłać ten dokument mailem.

Taką odpowiedź otrzymała spółka, która za zgodą pracowników przesyła im PIT-11 na wskazany przez nich adres e-mail. Informacje przekazywane są w formie pliku PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Spółka posiada systemowe potwierdzenie wysłania dokumentu na wskazany adres, jednak nie ma potwierdzenia dostarczenia e-maila do pracowników, tj. otrzymania przez nich wiadomości. Zapytała, czy taki sposób przesłania wiadomości stanowi realizację obowiązku płatnika określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o PIT.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Czy prawnik rozliczy nowe zęby w kosztach firmy? Jest stanowisko fiskusa
Reklama
Podatki
Czy podatnik może skutecznie wybrać ryczałt w przelewie? Jest wyrok
Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Materiał Promocyjny
Sprzedaż motocykli mocno się rozpędza
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Reklama
Reklama
Reklama