Reklama
Rozwiń

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Informację o dochodach można przekazać zatrudnionemu pocztą elektroniczną, w pliku PDF opatrzonym bezpiecznym e-podpisem.

Aktualizacja: 27.12.2019 11:18 Publikacja: 27.12.2019 07:00

Czy PIT-11 można wysłać pracownikowi mailem

Foto: Fotolia.com

Przepisy podatkowe nie określają, w jaki sposób płatnik ma przekazać podatnikom informację o dochodach i pobranych zaliczkach na druku PIT-11. Skarbówka potwierdza, że może wysłać ten dokument mailem.

Taką odpowiedź otrzymała spółka, która za zgodą pracowników przesyła im PIT-11 na wskazany przez nich adres e-mail. Informacje przekazywane są w formie pliku PDF opatrzonego bezpiecznym podpisem elektronicznym. Spółka posiada systemowe potwierdzenie wysłania dokumentu na wskazany adres, jednak nie ma potwierdzenia dostarczenia e-maila do pracowników, tj. otrzymania przez nich wiadomości. Zapytała, czy taki sposób przesłania wiadomości stanowi realizację obowiązku płatnika określonego w art. 39 ust. 1 i art. 42 ust. 2 ustawy o PIT.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Podatkowa deregulacja: kontrola potrwa zbyt długo, odsetek nie będzie
Podatki
Uwaga, firmy - MF opublikowało dokumentację API KSeF 2.0
Podatki
Gdy ZUS zmieni zlecenie na etat, trzeba zająć się podatkiem
Podatki
Cyfrowa rewolucja w podatkach – kłopoty czy korzyści dla firm?
Podatki
Fiskus przyłapał doradcę podatkowego na rozliczaniu w koszty wydatków na drogie ubrania, meble i wycieczki