Aktualizacja: 13.05.2019 05:30 Publikacja: 13.05.2019 05:30
Foto: Adobe Stock
Tak uznał Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji z 16 kwietnia 2019 r. (0111-KDIB1-2.4010.58.2019.1.BG).
Podatnik (polska spółka) prowadzi działalność gospodarczą polegającą na dystrybucji kosmetyków. Podmiotem, od którego nabywa towary w celu ich dalszej odprzedaży, jest mieszczący się w Szwajcarii stały zakład spółki mającej siedzibę w Luksemburgu. W zawartej umowie znajduje się zapis, zgodnie z którym 3 proc. ceny nabywanych przez podatnika towarów stanowi wynagrodzenie za prawo do korzystania przez nabywcę ze znaków towarowych dla celów promocji, reklamy i sprzedaży tych towarów. Podatnik zadał pytanie czy w przypadku nabywania towarów w celu ich dalszej odprzedaży, wynagrodzenie za prawo do korzystania przez nabywcę ze znaków towarowych jest w Polsce traktowane jako wynagrodzenie z tytułu należności licencyjnych, o których mowa w art. 21 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT i podlega odrębnemu opodatkowaniu.
Rząd przyjął pakiet przepisów o Krajowym Systemie e-Faktur. Są w nim kolejne zmiany, a firmy mają coraz mniej cz...
Gdy fiskus zabezpiecza wykonanie zobowiązania podatkowego, może wręczyć stosowny dokument pełnomocnikowi podatni...
Wydatki na zdobycie uprawnień zawodowych przez aplikanta są podatkowym kosztem zatrudniającej go kancelarii. Fis...
Rośnie liczba kontroli celno-skarbowych. W 2024 r. stanowiły już ponad 38 proc. wszystkich kontroli. W latach 20...
Polski bank z wyróżnieniem w kategorii Metaverse. Międzynarodowe jury doceniło innowacyjną kampanię Pekao dla młodych klientów.
Ułatwienia na linii fiskus–podatnicy i łatwiejszy dostęp do informacji o lekach – to niektóre z najnowszych prop...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas