Po likwidacji firmy też trzeba złożyć rozliczenie roczne

Zeznanie podatkowe obejmuje tę część roku, w której działalność gospodarcza była jeszcze prowadzona. Jednak w deklaracji PIT trzeba uwzględnić także przychód uzyskany już po zamknięciu biznesu.

Publikacja: 15.04.2019 06:40

Likwidacja działalności gospodarczej nie zawsze od razu oznacza również całkowite zakończenie rozliczeń związanych z jej prowadzeniem. Oprócz obowiązków dotyczących samego momentu likwidacji, takich jak sporządzenie wykazu składników majątku i zamknięcia księgi przychodów i rozchodów, które obejmują z jednej strony konieczność rocznego podsumowania zapisów, a z drugiej sporządzenie spisu z natury (remanentu), należy pamiętać również o złożeniu rocznego zeznania podatkowego. Po zamknięciu działalności nadal otwarta może także pozostać kwestia kontynuacji amortyzacji środków trwałych oraz możliwość rozliczenia straty, gdyby w przyszłości podatnik odnowił status czynnego przedsiębiorcy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie