Barter z blogerem na promowanie firmy - jak ująć w księgach

Promocja poprzez influencerów to skuteczny sposób na wzrost rozpoznawalności produktu. Przekazująca promowaną rzecz firma księguje dwie operacje: sprzedaż swoich towarów i zakup usług od blogera.

Publikacja: 16.01.2019 05:20

Barter z blogerem na promowanie firmy - jak ująć w księgach

Foto: Adobe Stock

Wzrost znaczenia internetu wpłynął na pojawianie się nowej kategorii podmiotów, które mogą mieć wpływ na kształtowanie opinii, czyli tak zwanych influencerów. Takie osoby wpływają na decyzje innych oraz posiadają trwałe relacje z masowymi odbiorcami, którzy bardzo silnie się z nimi utożsamiają. Tego rodzaju liderzy opinii potrafią wyrażonym przez siebie zdaniem albo sugestią umiejętnie oddziaływać na poczynania skupionej wokół siebie społeczności, którą zbudowali na bazie prowadzonego przez siebie bloga, vloga, konta na Youtube albo innym portalu społecznościowym. Wiele firm zauważyło szansę w rozpoznawalności oraz pozycji influencerów i skierowało swoje działania promocyjne na współpracę z takimi osobami. Społeczność skupiona wokół influencerów rekomendację wpływowej osoby często ceni bardziej od tradycyjnych reklam. Firmy zaczęły zlecać influencerom tworzenie treści sponsorowanych w internecie. Praktyka pokazuje, że producent dóbr (lub usług) najczęściej przekazuje takim osobom wytwarzane przez siebie produkty w zamian za ich promocję. Jakie są możliwości rozliczenia takiej transakcji?

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
TSUE: zwolnienie podatkowe dla kolejowych gruntów to nie pomoc publiczna
Podatki
Po reformie składki zdrowotnej część firm może zmienić formę opodatkowania
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Podatki
Fiskus już wie, kto sprzedaje w internecie. I zapowiada kontrole
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Podatki
Pies w podatkowych kosztach domowej firmy? Fiskus zmienia zdanie
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne