Reklama

Barter z blogerem na promowanie firmy - jak ująć w księgach

Promocja poprzez influencerów to skuteczny sposób na wzrost rozpoznawalności produktu. Przekazująca promowaną rzecz firma księguje dwie operacje: sprzedaż swoich towarów i zakup usług od blogera.

Publikacja: 16.01.2019 05:20

Barter z blogerem na promowanie firmy - jak ująć w księgach

Foto: Adobe Stock

Wzrost znaczenia internetu wpłynął na pojawianie się nowej kategorii podmiotów, które mogą mieć wpływ na kształtowanie opinii, czyli tak zwanych influencerów. Takie osoby wpływają na decyzje innych oraz posiadają trwałe relacje z masowymi odbiorcami, którzy bardzo silnie się z nimi utożsamiają. Tego rodzaju liderzy opinii potrafią wyrażonym przez siebie zdaniem albo sugestią umiejętnie oddziaływać na poczynania skupionej wokół siebie społeczności, którą zbudowali na bazie prowadzonego przez siebie bloga, vloga, konta na Youtube albo innym portalu społecznościowym. Wiele firm zauważyło szansę w rozpoznawalności oraz pozycji influencerów i skierowało swoje działania promocyjne na współpracę z takimi osobami. Społeczność skupiona wokół influencerów rekomendację wpływowej osoby często ceni bardziej od tradycyjnych reklam. Firmy zaczęły zlecać influencerom tworzenie treści sponsorowanych w internecie. Praktyka pokazuje, że producent dóbr (lub usług) najczęściej przekazuje takim osobom wytwarzane przez siebie produkty w zamian za ich promocję. Jakie są możliwości rozliczenia takiej transakcji?

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Podatek u źródła trochę łagodniejszy
Podatki
Pracodawca nie koryguje PIT-11 gdy pobrał zbyt duże zaliczki - interpretacja podatkowa
Podatki
NSA: ulga na złe długi nie narusza prawa unijnego
Podatki
Ulga na złe długi: kończą się terminy na odzyskanie VAT
Podatki
Ulga na złe długi: firma odzyska VAT, nawet gdy dłużnik się likwiduje - opinia rzecznika generalnego TSUE
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama
Reklama