Odliczenia VAT: bez namacalnego śladu nie ma odliczenia - wyrok NSA

Samo podpisanie umowy z kontrahentem, potwierdzonej nawet fakturą i przelewami nie wystarczy do wykazania dla celów VAT wykonania usługi marketingowej.

Aktualizacja: 16.05.2018 08:00 Publikacja: 16.05.2018 07:49

Odliczenia VAT: bez namacalnego śladu nie ma odliczenia - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki, której fiskus zakwestionował odliczenie VAT przy usługach marketingowych. Zgodził się, że choć mają one niematerialny charakter dla VAT, podatnik musi przedstawić konkretne potwierdzenie ich wykonania.

Sprawa dotyczyła VAT za 2013 r. Fiskus przyjrzał się rozliczeniom spółki i ustalił, że w rejestrach zakupu oraz deklaracjach VAT-7 za czerwiec, lipiec, wrzesień, październik i grudzień 2013 r. wykazała ona faktury na usługi marketingowe wystawione przez inną firmę. Podstawą ich wystawienia była umowa m.in. na przygotowanie oraz wprowadzenie do sprzedaży leków i wyrobów medycznych, usługi związane z pozyskiwaniem klientów, ocenę rynku leków szpitalnych i aptecznych, zmian w systemie refundacji i polityki cenowej, doradztwo itd. Na potwierdzenie wykonania usługi spółka przedłożyła dodatkowo zlecenie i potwierdzenie jej wykonania.

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Świąteczna oferta! Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Podatki
Kogo będzie dotyczyło w 2025 r. raportowanie ESG według nowych standardów?
Materiał Promocyjny
Jak przez ćwierć wieku zmieniał się rynek leasingu
Podatki
Zmiany w VAT od stycznia 2025 roku. Dotyczą małych firm
Podatki
Kasowy PIT, czyli nowe zasady rozliczeń przychodów i kosztów dla małych firm
Podatki
Nowa lista rajów podatkowych PIT i CIT. Ważne od 1 stycznia 2025 roku
Materiał Promocyjny
5G – przepis na rozwój twojej firmy i miejscowości
Podatki
Kontrole w małych firmach miały być krótsze. Rząd obiecał, a fiskus sprawdza, ile chce
Materiał Promocyjny
Nowości dla przedsiębiorców w aplikacji PeoPay