Odliczenia VAT: bez namacalnego śladu nie ma odliczenia - wyrok NSA

Samo podpisanie umowy z kontrahentem, potwierdzonej nawet fakturą i przelewami nie wystarczy do wykazania dla celów VAT wykonania usługi marketingowej.

Aktualizacja: 16.05.2018 08:00 Publikacja: 16.05.2018 07:49

Odliczenia VAT: bez namacalnego śladu nie ma odliczenia - wyrok NSA

Foto: 123RF

Naczelny Sąd Administracyjny oddalił skargę kasacyjną spółki, której fiskus zakwestionował odliczenie VAT przy usługach marketingowych. Zgodził się, że choć mają one niematerialny charakter dla VAT, podatnik musi przedstawić konkretne potwierdzenie ich wykonania.

Sprawa dotyczyła VAT za 2013 r. Fiskus przyjrzał się rozliczeniom spółki i ustalił, że w rejestrach zakupu oraz deklaracjach VAT-7 za czerwiec, lipiec, wrzesień, październik i grudzień 2013 r. wykazała ona faktury na usługi marketingowe wystawione przez inną firmę. Podstawą ich wystawienia była umowa m.in. na przygotowanie oraz wprowadzenie do sprzedaży leków i wyrobów medycznych, usługi związane z pozyskiwaniem klientów, ocenę rynku leków szpitalnych i aptecznych, zmian w systemie refundacji i polityki cenowej, doradztwo itd. Na potwierdzenie wykonania usługi spółka przedłożyła dodatkowo zlecenie i potwierdzenie jej wykonania.

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Podatki
Wydatki na psychoterapię w kosztach firmy? Skarbówka nie każdemu mówi "nie"
Podatki
Firma, która z własnej kieszeni opłaca grupową polisę OC dla kadry księgowej nie musi potrącać PIT
Podatki
Płacisz organizacji pracodawców za reklamę? To koszt bez limitu
Podatki
Kary umowne za opóźnienie w realizacji usługi co do zasady mogą być kosztem podatkowym. Wyrok NSA
Podatki
Piwo w kosztach firmy? Tylko bezalkoholowe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama