Aktualizacja: 21.05.2025 21:22 Publikacja: 06.05.2024 12:29
Foto: Adobe Stock
Współczesny konsument coraz chętniej sięga po produkty „zielone”, a więc takie, które są neutralne dla środowiska lub wprost zmniejszają zanieczyszczenie, nie pozostawiają śladu węglowego, ponieważ zostały wytworzone przy pomocy naturalnych składników i przyjaznych środowisku metod.
Takie tendencje rynkowe doprowadziły niektórych przedsiębiorców do wniosku, iż profilowanie swoich produktów czy usług pod świadomego konsumenta może nie tylko zdobyć jego atencję, ale nawet przyczynić się do optymalizowania kosztów. Najbardziej znanym przykładem redukcji kosztów operacyjnych pod płaszczykiem troski o naszą planetę była prośba właścicieli hoteli skierowana do gości hotelowych o niezlecanie wyprania ręczników po jednym użyciu ze wzgląd na zbędne użycie wody. W 1986 roku właśnie taka tabliczka w pokoju hotelowym przykuła uwagę aktywisty ekologicznego Jaya Westervelda, który nazwał to zjawisko „greenwashingiem”, czyli fałszywym zatroskaniem przedsiębiorcy o środowisko naturalne, gdzie rzeczywistym powodem zmian wprowadzonych w funkcjonowaniu przedsiębiorstwa była chęć przyciągnięcia klientów oraz obcięcia kosztów.
Projekt Akademii Zakupów Publicznych to inicjatywa, która może stać się kamieniem milowym w profesjonalizacji ry...
Obecny stan realizacji celów społecznych jest niewystarczający.
Analiza potrzeb i wymagań ma fundamentalne znaczenia dla całego procesu.
Umożliwienie składania ofert częściowych daje szanse większej liczbie podmiotów.
Urząd Zamówień Publicznych uruchomił Akademię Zakupów Publicznych, nowatorski program, którego celem jest edukac...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas