Reklama

Właściwe rozpoznanie własnych potrzeb to podstawa efektywnego zamówienia

Aby nabyć jak najlepszą usługę w drodze zamówienia publicznego, należy dokładnie określić własne potrzeby. Ważne jest precyzyjne doprecyzowanie kluczowych pojęć w umowie, zapewnienie uczciwych klauzul waloryzacyjnych oraz śledzenie zmian w branży i nowych możliwości.

Publikacja: 28.04.2025 06:00

Właściwe rozpoznanie własnych potrzeb to podstawa efektywnego zamówienia

Foto: Adobe Stock

Akademia Zakupów Publicznych to program zainicjowany przez prezes Urzędu Zamówień Publicznych Agnieszkę Olszewską. Stanowi zarówno inicjatywę edukacyjną, jak i platformę, na której uczestnicy rynku zamówień publicznych mogą wymieniać poglądy i wypracowywać standardy. UZP organizuje ją we współpracy między innymi z Federacją Przedsiębiorców Polskich, „Rzeczpospolitą”, praktykami, ekspertami oraz naukowcami.

– Cały czas mówimy o dobrych praktykach w zamówieniach publicznych. One uzupełniają przepisy prawa, co więcej, część regulacji byłaby niepotrzebna, gdyby dobre praktyki były stosowane. Stąd bardzo popieram pomysł, aby wyjść do nas, przedsiębiorców, i te dobre praktyki promować. Do tej pory brakowało takiego miejsca styczności pomiędzy zamawiającymi, wykonawcami a Urzędem Zamówień Publicznych. Dlatego uważam to za jeden z najlepszych projektów ostatnich 30 lat – mówił Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, podczas otwarcia warsztatów pt. „Jak korzystnie kupować usługi z branży utrzymania czystości”, które oficjalnie rozpoczęły program AZP.

Pozostało jeszcze 94% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Reklama
Reklama