Aktualizacja: 28.04.2025 17:30 Publikacja: 28.04.2025 06:00
Foto: Adobe Stock
Akademia Zakupów Publicznych to program zainicjowany przez prezes Urzędu Zamówień Publicznych Agnieszkę Olszewską. Stanowi zarówno inicjatywę edukacyjną, jak i platformę, na której uczestnicy rynku zamówień publicznych mogą wymieniać poglądy i wypracowywać standardy. UZP organizuje ją we współpracy między innymi z Federacją Przedsiębiorców Polskich, „Rzeczpospolitą”, praktykami, ekspertami oraz naukowcami.
– Cały czas mówimy o dobrych praktykach w zamówieniach publicznych. One uzupełniają przepisy prawa, co więcej, część regulacji byłaby niepotrzebna, gdyby dobre praktyki były stosowane. Stąd bardzo popieram pomysł, aby wyjść do nas, przedsiębiorców, i te dobre praktyki promować. Do tej pory brakowało takiego miejsca styczności pomiędzy zamawiającymi, wykonawcami a Urzędem Zamówień Publicznych. Dlatego uważam to za jeden z najlepszych projektów ostatnich 30 lat – mówił Marek Kowalski, przewodniczący Federacji Przedsiębiorców Polskich, podczas otwarcia warsztatów pt. „Jak korzystnie kupować usługi z branży utrzymania czystości”, które oficjalnie rozpoczęły program AZP.
Projekt Akademii Zakupów Publicznych to inicjatywa, która może stać się kamieniem milowym w profesjonalizacji ry...
Obecny stan realizacji celów społecznych jest niewystarczający.
Analiza potrzeb i wymagań ma fundamentalne znaczenia dla całego procesu.
Umożliwienie składania ofert częściowych daje szanse większej liczbie podmiotów.
W obliczu zbliżających się wyborów prezydenckich w Polsce zdajemy sobie sprawę, jak ważne jest, aby platformy społecznościowe nie zakłócały procesów demokratycznych.
Dobra komunikacja między zamawiającym a wykonawcą to podstawa sukcesu.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas