Reklama

Wypadki przy pracy: potrzebne bodźce dla małych i średnich firm

Obecny system przeciwdziałania wypadkom przy pracy sprawdza się tylko w firmach zatrudniających powyżej dziesięciu pracowników – alarmuje Inspekcja Pracy.

Publikacja: 05.05.2022 20:38

Wypadki przy pracy: potrzebne bodźce dla małych i średnich firm

Foto: Adobe Stock

Z raportu przygotowanego przez Główny Inspektorat Pracy wynika, że najczęściej wypadkom ze skutkiem śmiertelnym ulegają pracownicy w wieku od 50 do 59 lat. Ciężkie obrażenia ciała dotykają znacznie młodszych pracowników – średnio w wieku od 30 do 39 lat.

Dane z kontroli PIP badania okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy wskazują, że poszkodowani w wypadkach w 2021 r. to głównie obywatele polscy. Wśród obcokrajowców najliczniejsza grupa pochodziła spoza krajów UE (10,2 proc. poszkodowanych). Dominowały wśród nich osoby narodowości ukraińskiej – 164 osoby (w 2020 r. – 139; w 2019 r. – 179), z których 23 poniosły śmierć (w 2020 r. – 17; w 2019 r. – 18), a 48 doznało ciężkich obrażeń ciała (w 2020 r. – 58; w 2019 r. – 49 osób).

Pozostało jeszcze 85% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Reforma PIP. Biznes obawia się zwiększenia szarej strefy w zatrudnieniu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Prawo pracy
Nowa „broń" w rękach inspektorów pracy. Rzecznik przedsiębiorców ostrzega
Prawo pracy
Rząd chce powołać rzecznika praw pracownika. Kosztowne mnożenie bytów?
Prawo pracy
Branże kluczowe dla gospodarki zagrożone przez projekt ustawy
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Prawo pracy
Zmiany w prawie zaburzą konkurencję. Chodzi o kontrole firm
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama
Reklama