We wtorek przyjął go rząd. Dostosowuje polskie prawo do przepisów unijnych.

Ma to korzystnie wpłynąć na zapewnienie właściwego poziomu bezpieczeństwa. A także pozwoli na uznawanie ważności wydawanych przez Polskę dokumentów kwalifikacyjnych (tj. potwierdzających kwalifikacje, np. wykształcenie, doświadczenie zawodowe), żeglarskich książeczek pracy i dzienników pokładowych we wszystkich krajach objętych unijną dyrektywą i w efekcie umożliwić rozwój żeglugi śródlądowej w całej Europie.

Zgodnie z nowymi przepisami wymiana tych akt, które zostaną zastąpione unijnymi świadectwami kwalifikacji, będzie trwać do stycznia 2032 r.

W tym czasie dotychczasowe dokumenty kwalifikacyjne zachowają ważność i będą mogły być nadal używane.

Reklama
Reklama

Rząd szacuje, że wymianie ma podlegać około 10–15 tys. świadectw.

Etap legislacyjny: trafi do Sejmu