Jak firmy powinny zarządzać aktywnością pracowników w social mediach

W dobie wciąż rozwijającej się technologii i digitalizacji życia codziennego coraz bardziej istotne staje się pytanie: kiedy i jak należy reagować na nieodpowiednią aktywność pracowników w internecie. Odpowiedź na to zagadnienie nie jest jednak jednoznaczna i często nastręcza problemów w praktyce.

Publikacja: 22.06.2024 14:09

Jak firmy powinny zarządzać aktywnością pracowników w social mediach

Foto: Adobe Stock

Czy pracownik może krytykować pracodawcę?

Zasadniczo, pracownicy mają prawo do krytyki, w tym krytyki swojego pracodawcy. Takie uprawnienie gwarantuje Konstytucja RP poprzez wolność słowa, w tym wolność wyrażania swoich poglądów oraz rozpowszechniania informacji. Niemniej jednak, należy podkreślić, że ta wolność nie jest absolutna. A zatem istotne staje się pytanie, jaka krytyka jest dopuszczalna i zgodna z prawem?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo pracy
Sejm przyjął projekt dot. jawności wynagrodzeń. Co się zmieni dla pracodawców?
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Prawo pracy
Zmiany w stażu pracy na finiszu. Samozatrudnienie jak etat
Prawo pracy
Takie osoby są ciągle potrzebne na rynku pracy. Muszą jednak walczyć ze stereotypami
Prawo pracy
Zmiany w przepisach o mobbingu w ogniu krytyki ze strony przedsiębiorców
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Prawo pracy
Nie będzie podwyżek kar dla firm. Sejm przyjął poprawkę
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont