Jak firmy powinny zarządzać aktywnością pracowników w social mediach

W dobie wciąż rozwijającej się technologii i digitalizacji życia codziennego coraz bardziej istotne staje się pytanie: kiedy i jak należy reagować na nieodpowiednią aktywność pracowników w internecie. Odpowiedź na to zagadnienie nie jest jednak jednoznaczna i często nastręcza problemów w praktyce.

Publikacja: 22.06.2024 14:09

Jak firmy powinny zarządzać aktywnością pracowników w social mediach

Foto: Adobe Stock

Czy pracownik może krytykować pracodawcę?

Zasadniczo, pracownicy mają prawo do krytyki, w tym krytyki swojego pracodawcy. Takie uprawnienie gwarantuje Konstytucja RP poprzez wolność słowa, w tym wolność wyrażania swoich poglądów oraz rozpowszechniania informacji. Niemniej jednak, należy podkreślić, że ta wolność nie jest absolutna. A zatem istotne staje się pytanie, jaka krytyka jest dopuszczalna i zgodna z prawem?

Pozostało jeszcze 97% artykułu

PRO.RP.PL tylko za 39 zł!

Przygotuj się na najważniejsze zmiany prawne w 2025 r.
Wszystko o składce zdrowotnej, wprowadzeniu kasowego PIT i procedury SME. Raporty biznesowe, analizy ekonomiczne, webinary oraz użyteczne kalendarium.
Prawo pracy
Maksymalna temperatura w pracy. Projekt przepisów nikogo nie satysfakcjonuje
Prawo pracy
Falstart sygnalistów? Większość zgłoszeń do RPO nie spełniła kryteriów
Prawo pracy
Firmy w Europie z bezpiecznikami przeciwko polityce Donalda Trumpa?
Prawo pracy
Uczestnik PPK otrzyma roczną informację o środkach zgromadzonych na swoim rachunku
Prawo pracy
W jaki sposób liczyć przedawnienie z kodeksu pracy? Rozstrzygnie siedmiu sędziów