Reklama

Fundusz Pracy nie powinien stać się workiem bez dna. Rząd szykuje zmiany

Szykują się zmiany w Funduszu Pracy. Rząd chce, aby pieniądze dla bezrobotnych i przedsiębiorców mogły być przeznaczane na inne cele.

Publikacja: 28.06.2024 04:30

Premier Donald Tusk i minister rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk podc

Premier Donald Tusk i minister rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk podczas konferencji prasowej po posiedzeniu rządu przed siedzibą KPRM.

Foto: Radek Pietruszka

Rząd rezygnuje z mechanizmu chroniącego środki na cele związane z polityką zatrudnienia. Zmiana wynika z projektu ustawy o rynku pracy i służbach zatrudnienia, który jakiś czas temu trafił do uzgodnień. Wnioskodawca, czyli resort rodziny, argumentuje, że ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (tj. DzU z 2024 r., poz. 475) jest już pod wieloma względami nieaktualna. Rozwijający i zmieniający się rynek pracy wymusza opracowanie nowych regulacji, które będą odpowiadać na obecne potrzeby osób poszukujących pracy, bezrobotnych oraz przedsiębiorców. W ocenie projektodawców konieczne jest też wprowadzenie regulacji, które zwiększą efektywność działania publicznych służb zatrudnienia. Nie wszystkim jednak propozycja rządu się podoba.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Prawo pracy
Czy polskie firmy skrócą tydzień pracy do 4 dni? Są nowe dane z Ministerstwa
Prawo pracy
Będą zmiany w układach zbiorowych pracy. Rząd przyjął projekt
Prawo pracy
Rząd zmienia przepisy dotyczące mobbingu i dyskryminacji. Biznes krytykuje
Prawo pracy
Można skrócić czas pracy do 4 dni i otrzymać nawet do 1 mln zł
Prawo pracy
Sąd Najwyższy: pracownik został poszkodowany i ktoś musi ponieść odpowiedzialność
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama
Reklama